به گزارش اکوایران، برای پیش بینی بورس امروز –یکشنبه 24 اردیبهشت- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز شنبه شاخص کل 23 هزار و 324 واحد ریزش کرد و شاخص کل هم‌وزن 4 هزار و 112 واحد افت کرد. همچنین شاخص کل فرابورس  166 واحد پایین آمد و شاخص هم وزن فرابورس رشد 232 واحدی داشت. 

در پایان معاملات ‌روز شنبه، 266 نماد رشد قیمت داشتند و قیمت سهام 404 نماد کاهش یافت، به عبارت دیگر، 40 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 60 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز یکشنبه در بورس شرکت تأمین ماسه ریخته گری (کماسه)، شرکت‌ سالمین (غسالم) و شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی (بکام) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان (فتوسا)، شرکت صنایع چوب خزر کاسپین (چخزر) و شرکت سرمایه گذاری مسکن شمالغرب (ثغرب) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای فسپا (شرکت گروه صنعتی سپاهان)، فنوال (شرکت نورد آلومینیوم) و دکوثر (شرکت داروسازی کوثر) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت لیزینگ ایران و شرق (ولشرق)، شرکت پتروشیمی ارومیه (شاروم) و شرکت زغال سنگ پروده طبس (کزغال) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات شنبه، 111 نماد صف خرید داشتند و 91 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 55 درصدی نسبت به روز قبل به 580 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 5 درصدی به 344 میلیارد تومان رسید. 

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز 

در معاملات دیروز بورس تهران شاخص‌های بورس تهران ریزش کردند. تعداد نمادهای قرمزپوش بازار نیز بیشتر بود و 60 درصد نمادها ریزش قیمت داشتند. 

نمادهای فولاد، فملی، تاپیکو، کگل، پارسان، حکشتی و خودرو بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند. در مقابل وبملت، اپال و خراسان بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند. 

دیروز سرانه فروش حقیقی کمتر از سرانه خرید بود. سرانه فروش هر کد معاملاتی حقیقی 30 میلیون و 800 هزار تومان و سرانه خرید 33 میلیون و 500 هزار تومان بود. 

همچنین 732 میلیارد تومان از بازار خارج شد. نمادهای پالایشی شتران و شپنا بیشترین خروج سرمایه را داشتند و نمادهای ولبهمن، حکشتی و شبندر در رتبه‌های بعدی بودند. 

در نتیجه شاخص کانال 2.3 میلیونی را از دست داد و به سطحی بازگشت که هفته پیش از آن بالا آمده بود. ریزش قیمت سهام صنایع بزرگ واکنش معامله گران بود به خبر سهمیه بندی برق صنایع فولادی و سیمانی که روز پیش منتشر شد. به نظر می‌رسد همانند سال گذشته، امسال نیز در فصل گرما کشور با کمبود برق مواجه است و صنایع با سهمیه بندی و کاهش ساعت فعالیت مواجه خواهند بود. در چنین شرایطی باید در انتظار ریزش بیشتر قیمت سهام این صنایع باشیم.


همچنین بخوانید؛

شمشیر داموکلس بر سر بازار سهام

ریسک فصلی صنایع بورسی، این بار دست به گریبان هوای گرم


پیش بینی بورس