به گزارش اکوایران و به نقل از شرکت فرابورس ایران، در معاملات روز شنبه سی‌ام اردیبهشت‌ماه بازار دوم فرابورس میزبان عرضه اولیه سهام شرکت کشاورزی و دامپروری فجر اصفهان با نماد «زفجر» بود که با روش ترکیبی و طی دو مرحله انجام شد و مورد استقبال سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی قرار گرفت.

به‌این‌ترتیب امروز 135 میلیون سهم معادل 15 درصد از کل سهام «زفجر» طی عرضه اولیه‌ای دومرحله‌ای روی میز فروش رفت که با استقبال بازار مواجه شد، به‌این‌ترتیب که یک‌میلیون و 279 هزار و 53 خریدار شامل صندوق سرمایه‌گذاری در مرحله اول و کد حقیقی و حقوقی در مرحله دوم امروز سهام زفجر را خریدند.

در مرحله اول از این عرضه، 45 میلیون معادل 5 درصد از سهام این شرکت برای اولین بار پس از پذیرش در بازار دوم فرابورس ایران برای سرمایه‌گذاران واجد شرایط عرضه شد.

طی این مرحله، کشف قیمت به روش حراج در نرخ 12 هزار و 540 ریال توسط صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی و مختلط به عنوان سرمایه‌گذاران واجد شرایط، انجام شد. به‌این‌ترتیب 77 صندوق سرمایه‌گذاری در فرایند کشف قیمت زفجر رقابت کردند و این سهم در نرخ 12 هزار و 540 ریال عرضه اولیه شد. شایان ذکر است قیمت ارزش‌گذاری سهام زفجر عدد 11 هزار و 497 ریال بوده است.

مرحله دوم و ورود خریداران حقیقی

در مرحله دوم این عرضه اولیه که از ساعت 12:00 امروز سفارش‌گیری آن آغاز شد، 90 میلیون سهم معادل 10 درصد سهام زفجر برای سایر سرمایه‌گذاران روی میز فروش رفت.

طی این مرحله عموم سرمایه‌گذاران امکان خرید سهم را در نرخ کشف‌شده داشتند. بر همین اساس یک‌میلیون و 277 هزار و 881 کد حقیقی و یک هزار و 95 کد حقوقی طی این مرحله اقدام به خرید سهام زفجر در قیمت 12 هزار و 540 ریال کردند.

گفتنی است مشاور این عرضه، شرکت کارگزاری بورس بهگزین، متعهد خرید شرکت تأمین سرمایه نوین و بازارگردان صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی سینا بهگزین بودند.