به گزارش اکوایران؛ در میان بانک‌های تجاری کشور، بانک تجارت از شرایط مالی و چشم‌انداز بنیادی متعادل‌تری بهره‌مند است. این بانک نیز مشابه سایر بانک‌های کشور مدتی است که به برگذاری مزایده‌های متعددی در خصوص فروش اموال مازاد جهت تمرکز بر عملیات بانکداری مشغول شده.

تحلیل ارزش سهام وتجارت با توجه به شرکت‌های زیر مجموعه این بانک نیاز به بررسی دارایی‌های رشدی و جزئیات پروژه‌های در دست‌ هرکدام از این زیر مجموعه‌ها دارد. با توجه به منتشر نشدن صورت‌های مالی سالانه این بانک، درحال حاضر اطلاعات و امکان بررسی تراز عملیاتی ماهانه و سودآوری فصلی وتجارت را داریم.

بانک تجارت در سال 1400 تراز عملیاتی خود را به 10 هزار و 581 میلیارد تومان رساند. در این سال بیشترین تراز عملیاتی ماهانه به اسفند با 3 هزار و 488 میلیارد تومان اختصاص یافت و کمترین تراز عملیاتی با منفی 74 میلیارد تومان به دی ماه تعلق یافت.

photo_۲۰۲۳-۰۵-۲۰_۱۷-۵۶-۵۳

در سال 1401 وتجارت توانست 16 هزار و 336 میلیارد تومان تراز عملیاتی داشته باشد که به نسبت سال قبل 54 درصد رشد داشت. بیشترین تراز عملیاتی سال قبل نیز به اسفند ماه با 5 هزار و 70 میلیارد تومان تعلق گرفت و کمترین تراز عملیاتی نیز به اردیبهشت این سال رسید. بیشترین رشد تراز عملیاتی به نسبت ماه مشابه در سال قبل نیز در تیر ماه با 142 درصد افزایش تراز به نسبت تیر 1400 اتفاق افتاد و بیشترین کاهش نیز در فروردین ماه با افت 57 درصدی تراز اتفاق افتاد. در سال جاری نیز وتجارت توانست هزار و 297 میلیارد تومان تراز عملیاتی در فروردین ماه به ثبت برساند که به نسبت فروردین 1401 با رشد 220 درصدی همراه بوده است.

بانک تجارت در مسیر کندرو

وتجارت در صورت‌های مالی 9 ماهه سال گذشته خود نشان داده است که بیش از  میزان خالص درآمد تسهیلات و کارمزد خود هزینه اداری و عمومی پرداخت می‌کند و با احتساب سایر درآمد‌های عملیاتی و غیر عملیاتی خود می‌تواند هزینه مطالبات و مالی خود را بپردازد که درنهایت سود خالصی به میزان 16 درصد از خالص درآمد تسهیلاتش به جای می‌ماند.

تب خبرهای بورسی بانک ملت

سود‌آوری فصلی بانک تجارت نشان می‌دهد که این بانک در فصول فرد سال مجموع درآمد‌های عملیاتی کمتری دارد و با حاشیه سود خالص اندکی فعالیت می‌کند. در فصول زوج سال درآمد‌های عملیاتی این بانک با افزایش قابل توجهی همراه است که با ثابت ماندن بخشی از هزینه‌ها با حاشیه سود بالاتری در سود خالص فصلی وتجارت قرار می‌گیرد.

photo_۲۰۲۳-۰۵-۲۰_۱۷-۵۶-۵۶