به گزارش اکوایران، برای پیش بینی بورس امروز –یکشنبه 7 خرداد- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز شنبه شاخص کل 34 هزار و 715 واحد ریزش کرد و شاخص کل هم‌وزن 12 هزار و 91 واحد افت کرد. همچنین شاخص کل فرابورس  451 واحد پایین آمد و شاخص هم وزن فرابورس افت 2 هزار و 450 واحدی داشت. 

در پایان معاملات ‌روز شنبه، 180 نماد رشد قیمت داشتند و قیمت سهام 492 نماد کاهش یافت، به عبارت دیگر، 27 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 73 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز یکشنبه در بورس شرکت داروسازی امین (دامین)، شرکت‌ سیمان ارومیه (ساروم) و شرکت پلاسکو کار (پلاسک) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان (زگلدشت)، شرکت مبین وان کیش (اوان) و شرکت گسترش سرمایه گذاری ایرانیان (وگستر) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای خنصیر (شرکت مهندسی نصیر ماشین)، دکوثر (شرکت داروسازی کوثر) و ثشاهد (شرکت سرمایه گذاری شاهد) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت صنایع چوب خزر کاسپین (چخزر)، شرکت عمران و توسعه شاهد (ثعمرا) و شرکت سرمایه گذاری مسکن زاینده رود (ثرود) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات شنبه، 88 نماد صف خرید داشتند و 137 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 30 درصدی نسبت به روز قبل به 782 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 77 درصدی به 520 میلیارد تومان رسید.  

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز 

در معاملات دیروز بورس تهران شاخص‌های بورس تهران ریزش کردند. تعداد نمادهای قرمزپوش بازار نیز بیشتر بود و 73 درصد نمادها ریزش قیمت داشتند. 

نمادهای فولاد، فملی، کگل، شپنا، ومعادن و شبندر بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند. در مقابل میدکو، حکشتی و کنور بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند. 

دیروز سرانه خرید حقیقی کمتر از سرانه فروش بود. سرانه خرید هر کد معاملاتی حقیقی 31 میلیون تومان و سرانه فروش 26 میلیون و 500 هزار تومان بود. 

همچنین هزار و 204 میلیارد تومان از بازار خارج شد که نسبت به روز چهارشنبه 10 برابر بیشتر شده است. نمادهای پالایشی شپنا و شتران بیشترین خروج سرمایه را داشتند و نمادهای شستا، فولاد و وکغدیر در رتبه‌های بعدی بودند. 

برخی از ناظران علت خروج پول را عرضه اولیه دانستند، اما برخی نیز معتقدند پول حقیقی با هدف ورود به بازار خودرو خارج شده است. به نظر می‌رسد خروج پول به هر علتی که رخ داده، توان پایین کشیدن قیمت‌ها را دارد و اگر تداوم داشته باشد می‌توان در انتظار افت بییشتر شاخص‌ها بود.  

پیش بینی بورس