به گزارش اکوایران، برای پیش بینی بورس امروز –یکشنبه 21 خرداد- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز شنبه شاخص کل 73 هزار و 371 واحد ریزش کرد و شاخص کل هم‌وزن 25 هزار و 833 واحد افت کرد. همچنین شاخص کل فرابورس  902 واحد پایین آمد و شاخص هم وزن فرابورس افت 5 هزار و 100 واحدی داشت. 

در پایان معاملات ‌روز شنبه، 102 نماد رشد قیمت داشتند و قیمت سهام 532 نماد کاهش یافت، به عبارت دیگر، 17 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 83 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز یکشنبه در بورس شرکت شیشه همدان (کهمدا)، شرکت کاشی سعدی (کسعدی) و شرکت داروسازی امین (دامین) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان (غگلپا)، شرکت شهرسازی و خانه سازی باغمیشه (ثباغ) و شرکت گسترش سرمایه گذاری ایرانیان (وگستر) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای خکار (شرکت ایرکا پارت صنعت)، ولصنم (شرکت لیزینگ صنعت و معدن) و ما (شرکت بیمه ما) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران (سدبیر)، شرکت توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان (حپارسا) و شرکت سرمایه گذاری مسکن زاینده رود (ثرود) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات شنبه، 64 نماد صف خرید داشتند و 218 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 25  درصدی نسبت به روز کاری قبل به 738 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 442 درصدی به هزار  و 637 میلیارد تومان رسید. 

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز 

در معاملات دیروز بورس تهران شاخص‌های بورس تهران ریزش کردند. تعداد نمادهای قرمزپوش بازار نیز بیشتر بود و 83 درصد نمادها ریزش قیمت داشتند. 

نمادهای فولاد، فملی، شپنا، شستا، فارس، وغدیر، وبملت و شبندر بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند. در مقابل دفرا، کهمدا و دانا بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند. 

دیروز سرانه خرید حقیقی کمتر از سرانه فروش بود. سرانه خرید هر کد معاملاتی حقیقی 26 میلیون و 800 هزار تومان و سرانه فروش 32 میلیون و 400 هزار تومان بود. 

همچنین هزار و 593 میلیارد تومان از بازار خارج شد که نسبت به روز چهارشنبه 5 برابر بیشتر شده است. 

دیروز گروه‌های پالایشی، معدنی و بانکی یکپارچه قرمزپوش بودند. افت قیمت دلار و خبر ممنوعیت تقسیم سود برای نمادهای بانکی از عوامل ریزش قیمت نمادهای دلاری و بانکی بازار بود.

همچنین انتشار اطلاعیه ایران‌خودرو در مورد تعدیل مبلغ سایر درآمدهای این شرکت توسط حسابرس در سامانه کدال موجب توقف این نماد شد. با منفی شدن نمادهای لیدر بازار، جو بازار از ابتدای معاملات منفی شد و بر صف‌های فروش افزوده شد. این صف‌ها تا پایان معاملات ادامه داشت به طوری که بازار با مازاد عرضه بسته شد. مجموع کل صف‌های فروش در معاملات دیروز نزدیک به هزار میلیارد تومان بیشتر از صف‌های خرید بود. در چنین شرایطی به نظر می‌رسد امروز نیز معاملات با ریزش شاخص‌ها همراه باشد.

پیش بینی بورس