به گزارش اکو ایران، ارزش معاملات نقد روز جاری در بازار بورس تهران در محدوده 4 هزار میلیارد تومان قرار داشت و با مجموع صندوق‌های و فرابورسی‌ها این رقم برای دومین روز بالاتر از 10 هزار میلیارد تومان قرار گرفت.

ارزش بازار بورس تهران نیز همچنان کمتر از 8 هزار همت است و روی رقم 7 هزار و 928 همتی ایستاده است.

صبح امروز خبرگزاری فارس به نقل از رویترز نوشت که واشنگتن اعلام کرده هیچ مذاکره‌ای با ایران درباره توافق موقت نداشتیم و ایالات متحده و جمهوری اسلامی ایران در خصوص یک توافق موقت هسته‌ای با یکدیگر بحث و تبادل نظری نداشته‌اند.

این در حالی است که «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه نیز در کنفرانس خبری هفتگی خود عنوان کرد که توافق موقت و ترتیبات جدید جایگزین برجام قرار نگرفته است.

این موضوع باعث شد تا بار دیگر روند قیمتی دلار در بازار آزاد در مسیر صعودی قرار بگیرد قیمت دلار در بازار آزاد نیز بازهم افزایشی شد تا از محدوده 46 هزار و 900 تومان خود را به اعداد و ارقام بالاتر از 49 هزار و 300 تومان برساند. 

خبرهای روز:

مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو: متقاضیان مرحله دوم فروش یکپارچه خودرو فردا (۲۴ خرداد) بااطلاع از زمان واگذاری خودرو می‌توانند ۱۰۰ میلیون تومان مسدودی خود را برداشت کنند.

عرضه ۶۰۰ دستگاه دیگنیتی پرستیژ در بورس کالا، طبق اطلاعیه منتشر شده قیمت پایه این خودرو یک میلیارد و ۲۹۶ میلیون تومان و پیش‌پرداخت سفارش خرید، معادل ۱۰۰ درصد تعیین شده است.  همچنین شرکت ایران‌خودرو در سال گذشته پنج هزار دستگاه خودروی تارا دستی با موعد تحویل سه‌ماهه در بورس کالا عرضه کرده بود که بخشی از این تعهدات با تأخیر مواجه شده‌اند و با تأمین قطعات، تحویل خودرو به مشتریان در دستور کار قرار دارد.

سکه بورسی نیز در بازار امروز به صف خرید نشست و روی قیمت 29 میلیون‌تومانی با استقبال خریداران همراه شد.

«عباس علی‌آبادی» با رأی نمایندگان مجلس به‌عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت انتخاب شد.

شاخص بورس تهران زیر میانگین 55 روزه قرار گرفت

 

بررسی تکنیکالی شاخص بورس تهران:

در جریان معاملات امروز شاخص کل بورس تهران امروز را با یک رویه مثبت تمام کرد و این موضوع را مدیون نمادهای بزرگ خود همچون فخوز، فولاد شنبدر و اخابر بود همچنین در گروه بانکی نماد بانک تجارت از اوضاع بهتری نسبت به هم‌گروهی‌های خود برخوردار بود. تا در نهایت شاخص بورس تهران بتواند بیش از 9 هزار و 700 واحد از افت‌های روزهای گذشته را جبران کند.

از منظر تکنیکالی روزهای پیشین این صحبت را مطرح کردیم که شاخص در صورتی که به سطح حمایتی 2.2 میلیون واحدی را که مورد تأیید اهالی تکنیکالیست بازار بود را از دست بدهد کار برای رسیدن شاخص به اعداد و ارقام بالاتر سخت خواهد شد که این موضوع (افت شاخص بورس تهران به زیر اعداد 2.2 میلیون واحدی) با تعدیل سرفصل سایر درآمدهای ایران‌خودرو شروع و باخبر توافق موقت ایران و غرب ادامه پیدا کرد تا شاخص زیر میانگین 55 روزه خود قرار بگیرد و کار برای روزهای آینده سخت‌تر شود . 

از طرفی عده‌ای انتظار را برای شاخص در نظر داشتند که شاخص تا محدوده‌های 2 میلیون و 100 هزار واحدی که به‌عنوان سطح مقاومتی تاریخی شاخص محسوب می‌شد افت را تجربه کند و ابن افت را به‌عنوان یک فرصت خرید شکار کنند. 

در عین حال این انتظار برای خرید در این محدوده‌ها و همچنین تغییر جهش قیمت دلار در بازار آزاد از محدوده‌های 46 هزار و 900 تومانی تا بالای 49 هزار و 300 تومان باعث شد که شاخص بتواند بیش از 9 هزار واحد از افت‌های روزهای گذشته خود را جبران کند.

همچنین محدوده‌های سطح 161 درصدی فیبوناچی موج قبلی که به‌عنوان اولین هدف شروع اصلاحی در نظر گرفته می‌شد (از منظر تکنیکالی) توانست در روز جاری واکنش مثبتی را به همراه داشته باشد.

ممکن است شاخص برای روزهای آینده دوباره به مسیر صعودی باز گردد؛ اما چون با وزنه سنگین خبری احتمال توافق مسیر نزولی را انتخاب کرده است برای جبران این موضوع به خبر و اتفاقی به همین میزان قدرتمند نیاز دارد تا دوباره بالای میانگین 55 روزه قرار بگیرد و احتمال موج صعودی دیگری را آغاز کند. 

کل