به گزارش اکو ایران، شاخص بورس تهران در روز چهارشنبه با رشد 27 هزار واحدی توانست خود را به محدوده 2 میلیون و 218 هزار واحدی برساند و کمی از افت‌های سنگین هفته گذشته را جبران کند. ارزش معاملات در این روز در مجموع نقد بورس، فرابورس و صندوق‌ها کمتر از 10 هزار میلیارد تومان بود.

در بازار روز چهارشنبه بیشترین ورود پول حقیقی‌ها در بازار بورس به نماد بانک اقتصاد نوین تعلق گرفت و رقم بیش از 141 میلیاردتومانی ثبت شد. این در حالی بود که هم گروهی این بانک با نماد وبملت در سمت مقابل قرار داشت و با خروج بیش از 111 میلیارد تومانی پول حقیقی‌ها رتبه اول خروج پول‌های حقیقی از بازار بورس تهران را به خود اختصاص داد. 

نشانه‌های برگشت خریداران به بورس تهران

خبرهای روز

درحالی‌که روز سه‌شنبه 23 خردادماه بهمن موتور تعدادی از محصولات خود را در بورس کالا عرضه کرد شورای رقابت در روز چهارشنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که عرضه خودرو از هر طریقی به‌غیراز سامانه یکپارچه فروش خودرو تخلف است و عرضه خودرو در بورس کالا باید متوقف شود، پیگیری‌ها از آن حکایت دارد که عرضه خودروی سواری در بورس کالا متوقف نخواهد شد. 

این در حالی بود که در همین روز منوچهر منطقی معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای به مدیرعامل گروه بهمن، تأکید کرد: عرضه‌کنندگان خودرو مکلف‌اند محصولات تولیدی خود را فقط از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو عرضه کنند و بر این‌ اساس عرضه ۶۰۰ دستگاه دیگنیتی پرستیژ از سوی این خودروساز در بورس کالا باید لغو شود. 

و «احسان دشتیانه» عضو شورای‌عالی بورس اعلام کرد که آخرین مصوبه شورای‌عالی بورس برای عرضه خودرو در بورس کالا پابرجاست و طبق ماده ۱۸ قانون توسعه ابزارهای مالی، هر کالایی در بورس کالا عرضه می‌شود از شمول قیمت‌گذاری خارج می‌شود و تنها یک تبصره در این ماده وجود دارد که آن هم دارو است. تبصره‌ای در قانون مبنی بر مصوبه شورای رقابت وجود ندارد.

از سمت دیگر بورس کالا شرایط خرید کامیون و کامیونت را برای عرضه روز یکشنبه ۲۸ خرداد اعلام کرد. همچنین در اطلاعیه بورس کالا عنوان شده بود که مهلت ثبت سفارش ساعت ۱۶ روز شنبه ۲۷ خرداد بوده است. میزان پیش‌دریافت خرید ۳۰ درصد است.

علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو گفت: با تغییر ساعت کار اداره‌ها، شاهد صرفه‌جویی ۱۰۰۰ مگاواتی برق خواهیم بود.

سخنگوی اقتصادی دولت: اکنون سازمان امور مالیاتی وارد مقدمات اجرایی برای زمینه‌سازی آغاز طرح مالیات بر سوداگری شده و کارپوشه تجاری و غیرتجاری برای تمامی افراد نیز در حال تدوین است.

بررسی تکنیکالی شاخص بورس تهران

در جریان معاملات روز چهارشنبه هفته پیش در بازار سرمایه شاخص بورس تهران روی عدد 2 میلیون و 218 هزار واحدی کار را به پایان برد. این در حالی بود که شاخص ابتدای هفته باخبر تعدیل درآمد ایران‌خودرو یک پله منفی شد و با کاهش نرخ دلار و خبرهای سیاسی دومین افت خود را ثبت کرد.

شاخص بورس تهران توانست به محدوده 161 درصدی فیبوناچی روند میان‌مدت واکنش مثبتی نشان دهد و کار را در نهایت با بازدهی مثبت به پایان ببرد. اهالی تکنیکالیست بازار معتقد هستند که درصورتی‌که شاخص این سطح را از دست می‌داد ممکن بود به سطح بعدی که همان محدوده میانی کانال صعودی است افت کند و اعداد و ارقام شاخص نیز به محدوده‌های کمتر از سقف مقاومت تاریخی سال 1399 نیز می‌رسید.

در حال حاضر چیزی که برای شاخص بورس تهران از منظر تکنیکالی می‌تواند مهم باشد این گزینه است که سطح حمایتی 2.2 میلیون واحدی را که در هفته گذشته ازدست‌داده بود را دوباره به بتواند به دست آورد. این در حالی است که این محدوده می‌تواند به‌عنوان سطح مقاومت برای شاخص بورس تهران عمل کند چرا که از نظر تکنیکالی شکست هر یکی از سطوح حمایتی یا مقاومت باعث ایجاد تغییر ماهیت آن خواهد شد.

بازار در آخرین هفته فصل بهار در انتظار گزارش ماهانه شرکت‌ها خواهد ماند تا به‌نوعی تکلیف پرونده سه‌ماهه ابتدایی سال 1402 را مشخص کرده باشد.

کل