به گزارش اکوایران، در معاملات روز شنبه، 27 خرداد 1402،  شاخص بورس  تهران 702 واحد نسبت به روز کاری گذشته رشد کرد و تا سطح 2 میلیون و 182 هزار و 809 واحد بالا آمد. رشد اندک 702 واحدی در شرایطی رقم خورد که شاخص در یک ساعت ابتدایی 7 هزار واحد رشد کرده بود اما در ادامه نتوانست مسیر صعودی را حفظ کند و تا پایان روند نزولی داشت. 

شاخص کل هم وزن  بورس  نیز با افزایش 2 هزار و 293 واحدی در رقم 743 هزار و 657 واحدی ایستاد. 

شاخص کل  فرابورس  نیز با ریزش 36 واحدی به رقم 27 هزار و 958 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن  فرابورس  با رشد 302 واحد به سطح 137 هزار و 426 واحد رسید. 

دومین روز ورود پول حقیقی به بازار سهام

روز شنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار سهام برای دومین روز کاری متوالی مثبت شد و 11 میلیارد تومان  پول حقیقی به بازار سهام  وارد شد. امروز نماد زپارس بیشترین ورود را داشت که ارزش آن 256 میلیارد تومان بود. پس از زپارس، نمادهای شیران، عالیس، ثمسکن و ثشاهد بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند. در سوی دیگر، بیشترین خروج پول حقیقی به نمادهای وتجارت، وبملت، شپنا و خاور اختصاص داشت.

بورس

نمادهای لیدر بازار

امروز نمادهای وبملت، کچاد و بوعلی نمادهای سبزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل  بورس  داشتند. در مقابل تاپیکو، فملی و شپنا نمادهایی بودند که شاخص کل را پایین کشیدند. 

در فرابورس نیز نمادهای فغدیر، خاور و شگویا بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای آریا، فزر و هرمز بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل  فرابورس  داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز وبملت بیشترین تراکنش را داشت و سصفها و خگستر در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز فرود، خاور و شگویا بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات بازار 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 13 هزار و 113 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 2 هزار و 319 میلیارد تومان بود که 185 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش 2 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 7 هزار و 538 میلیارد تومان رسید. 

بورس

جدول معاملات 

در معاملات امروز نماد زپارس (شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس) بیشترین ارزش معاملات  بازار سهام  را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 313 میلیارد تومان بود. 

پس از زپارس، وبملت بیشترین ارزش معاملات را داشت و فرود رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد دی و ثفارس در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام دی (بانک دی) با تعداد 859 میلیون و 887 هزار و 481 سهم در صدر قرار گرفته است. وبملت در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به وتجارت تعلق داشت. دو نماد فرود و شستا نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند. 

عرضه و تقاضای بازار 

در معاملات شنبه، 102 نماد صف خرید داشتند و 51 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 4  درصدی نسبت به روز کاری قبل به هزار و 14 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 2 درصدی به 229 میلیارد تومان رسید. 

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

بورس