به گزارش اکوایران، بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز دوشنبه می‌روند که روز یکشنبه شاخص‌های بازار سهام صعود کردند. برای پیش بینی بورس امروز –دوشنبه 5 تیر- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز یکشنبه شاخص کل 27 هزار و 15 واحد رشد کرد و شاخص کل هم‌وزن 7 هزار و 291 واحد صعود کرد. همچنین شاخص کل فرابورس  228 واحد بالا آمد و شاخص هم وزن فرابورس رشد هزار و 439 واحدی داشت. 

در پایان معاملات ‌روز یکشنبه، 430 نماد رشد قیمت داشتند و قیمت سهام 254 نماد کاهش یافت، به عبارت دیگر، 63 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 37 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز یکشنبه در بورس شرکت سرمایه گذاری توکا فولاد (وتوکا)، شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی (وپترو) و شرکت صنایع شیمیایی سینا (شسینا) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت سرمایه گذاری مسکن زاینده رود (ثرود)، شرکت تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا (کتوکا) و شرکت پتروشیمی ارومیه (شاروم) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای وبصادر (بانک صادرات)، قمرو (شرکت قند مرودشت) و وتجارت (بانک تجارت) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان (غگلپا)، شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلستان (غگلستا) و شرکت بهار رز عالیس چناران (عالیس) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات یکشنبه، 109 نماد صف خرید داشتند و 45 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 7 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 850 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با رشد 29 درصدی به 228 میلیارد تومان رسید.  

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز 

معاملات دیروز بورس تهران با روند صعودی شاخص کل آغاز شد و کم و بیش تا پایان ادامه داشت. در نهایت شاخص نسبت به روز قبل 27 هزار واحد بالاتر ایستاد. شاخص هم وزن نیز روند مشابهی را طی کرد و بیش از 7 هزار واحد صعود کرد. 

در پایان، تعداد نمادهای سبزپوش بازار نیز بیشتر بود و 63 درصد نمادها قرمزپوش بودند. 

نمادهای کگل، شپنا، کچاد، شبندر، نوری، تاپیکو و شتران بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند. در مقابل وبملت، وتجارت و وبصادر بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند. 

دیروز سرانه فروش بیشتر از سرانه خرید حقیقی بود. سرانه فروش هر کد معاملاتی حقیقی 27 میلیون و 100 هزار تومان و سرانه خرید 26 میلیون و 700 هزار تومان بود. 

اما برای ششمین روز متوالی تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 145 میلیارد تومان از بازار خارج شد. نمادهای وبملت، دی، بپاس، وتجارت و عالیس بیشترین خروج سرمایه را داشتند. در مقابل سهرمز، وشهر، کالا، وارس و وتوکا بیشترین ورود پول حقیقی را ثبت کردند. 

بنابراین در معاملات دیروز بازار سمت و سوی صعودی داشت. لیدرهای سنتی بازار یعنی اغلب نمادهای خودرویی و بانکی ریزش کردند و در مقابل گروه‌های محصولات شیمیایی و پالایشی‌ها که به گروه‌های دلاری موسوم هستند از سبزترین گروه‌های بازار بودند. 

بدین ترتیب شاخص کل به فاصله 10 هزار واحدی صعود به کانال 2 میلیون و 200 هزار واحدی رسید و امروز می‌تواند روز صعود به کانال بالاتر باشد. رسیدن به کانال 2.2 میلیونی سیگنال مثبتی برای فعالان بازار خواهد بود و می‌تواند جو بازار را مثبت‌تر از روزهای پیش کند.  

پیش بینی بورس