به گزارش اکوایران، برای پیش بینی بورس امروز –سه‌شنبه 13 تیر- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. در روز دوشنبه شاخص کل بورس 26 هزار و 41 واحد رشد کرد و به رقم 2 میلیون و 183 هزار و 419 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز 8 هزار و 452 واحد بالا آمد و در رقم 763 هزار و 349 واحد ایستاد. شاخص کل فرابورس 264 واحد رشد کرد و به رقم 28 هزار و 266 واحد رسید. شاخص هم وزن فرابورس نیز افزایش هزار و 579 واحدی داشت و به سطح 141 هزار و 80 واحد رسید. 

در پایان معاملات ‌روز دو‌شنبه، 524 نماد رشد قیمت و 176 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 75 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 25 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز دو‌شنبه در بورس شرکت مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر (شوینده)، شرکت توسعه صنایع بهشهر (وبشهر) و شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی (وبانک) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز توکا رنگ فولاد سپاهان (شتوکا)، شرکت داروسازی تولید دارو (دتولید) و شرکت داروسازی دانا (ددانا) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای کساپا (شرکت سایپا شیشه)، فلوله (شرکت لوله و ماشین سازی ایران) و سبجنو (شرکت سیمان بجنورد) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت سپیدار سیستم آسیا (سپیدار)، شرکت سیم و کابل ابهر (بکابل) و شرکت صنعتی دوده فام (شصدف) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات دوشنبه، 440 نماد صف خرید داشتند و 76 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 25 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 440 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 34 درصدی به 76 میلیارد تومان رسید. 

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز

معامله‌گران در شرایطی به استقبال معاملات امروز می‌روند که دیروز شاخص‌های بازار بار دیگر به سمت بالا حرکت کرد. شاخص کل 1.21 درصد و شاخص هم وزن 1.12 درصد رشد کردند. بدین ترتیب شاخص توانست تا فاصله 16 هزار واحدی کانال 2.2 میلیونی صعود کند. 

دیروز ارزش معاملات خرد با رشد 19 درصدی به 7 هزار و 143 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد که بالاترین رقم در 6 روز کاری اخیر است. 

بدین ترتیب شاخص با جلوداری فولاد، فارس، شبندر، فملی، شپنا، نوری و پارسان رشد کرد. در مقابل، وبملت، وغدیر و مبین مانع رشد بیشتر شاخص کل شدند. 

تعداد نمادهای سبز بازار نیز بیشتر بود و 75 درصد کل بازار را تشکیل داد. 

همچنین روز دوشنبه بار دیگر شاهد ورود پول حقیقی از بازار بودیم و 138 میلیارد تومان سرمایه حقیقی به بازار وارد شد. دیروز نمادهای کتوسعه، ونوین و دپارس بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

بدین ترتیب شاخص فعلا تا سطح مقاومت بعدی یعنی مرز 2 میلیون و 200 هزار واحدی فاصله دارد. ناظران معتقدند بازار برای صعود به کانال بالاتر به نیروی بیشتری نیاز دارد. ورود پول و رشد ارزش معاملات خرد دو سیگنال مثبت معاملات دیروز بود تا معامله گران را برای صعود به کانال بالاتر امیدوار کند.

پیش بینی بورس