به گزارش اکوایران؛ سهام بانک آینده روز 27 شهریور ماه سال 1400 برای آخرین بار معامله شده بود. سهام این بانک امروز در بازار پایه نارنجی فرابورس ایران بازگشایی شد و با ورود پول حقیقی 338 میلیارد تومانی، بیشترین میزان ورود پول حقیقی بازار امروز را به ثبت رساند. این در حالی است که نماد ارفع با 33.5 میلیارد تومان خالص جریان پول حقیقی دومین ورود پول بازار را به ثبت رساند که کمتر از یک دهم سهام وآیند بود.

بازگشایی سهام بانک آینده با صف خرید قابل توجهی همراه بود. صفی که با بازگشایی بدون دامنه نوسان موجب شد تا قیمت وآیند از 10 هزار و 55 ریال، با 50 درصد رشد قیمت تا 15 هزار و 40 ریال رشد کند. با وجود این افزایش قیمت، سهام بانک‌ آینده در انتهای معاملات امروز بازار سهام، صف خرید 107 میلیارد تومانی داشت.

در معاملات امروز سهام وآیند، 339 میلیون برگه سهم جابجا شد که 510 میلیارد تومان ارزش داشت. این حجم از معاملات سهام وآیند، درصد شناوری این سهم را به 26.3 درصد رساند و هفتمین نسبت بالای حجم معاملات به شناوری را با 8.1 درصد به ثبت رساند.

آیا طلسم تعلیق بانک آینده شکسته می‌شود؟

با توجه به صف خرید امروز و آیند که بر روند معاملات بازار سهام به شدت اثر گذار بود؛ می‌توان بخشی از ریزش بازار را ناشی از چشم‌انداز متناسب این سهم در این بازار سهام بدون چشم‌انداز قلمداد کرد. در این بازار رکودی معمولا با بازگشایی یک سهم قابل اطمینان از نظر بازدهی، فروش سایر سهم‌های بازار شدت می‌‌گیرد تا سهامداران از این موقعیت سود‌آور استفاده کنند. با این تفاسیر و اعمال دامنه نوسان از روز آینده بر این سهم، پیش بینی می‌شود که سهام وآیند صف خرید چند روزه‌ای را در پیش‌ رو داشته باشد.