به گزارش اکوایران، برای پیش بینی بورس امروز –سه‌شنبه 20 تیر- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. در روز دوشنبه شاخص کل بورس 17 هزار و 828 واحد افت کرد و به رقم 2 میلیون و 158 هزار و 529 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز 9 هزار و 965 واحد پایین آمد و در رقم 760 هزار و 857 واحد ایستاد. شاخص کل فرابورس 269 واحد ریزش کرد و به رقم 28 هزار و 20 واحد رسید. شاخص هم وزن فرابورس نیز کاهش 2 هزار و 255 واحدی داشت و به سطح 140 هزار و 392 واحد رسید. 

در پایان معاملات ‌روز دو‌شنبه، 171 نماد رشد قیمت و 511 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 25 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 75 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز دو‌شنبه در بورس شرکت بیمه دانا (دانا)، شرکت سیمان داراب (ساراب) و شرکت داروسازی زاگرس فارمد پارس (ددام) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز سپیدار سیستم آسیا (سپیدرا)، شرکت شیر پاستوریزه پگاه فارس (غفارس) و شرکت صنایع گلدیران (گلدیرا) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای وبهمن (شرکت سرمایه گذاری بهمن)، ولملت (شرکت واسپاری ملت) و سیمرغ (شرکت سیمرغ) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان (غگیلا)، شرکت صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود (کشرق) و شرکت عطرین نخ قم (نطرین) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

11

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات دوشنبه، 70 نماد صف خرید داشتند و 104 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 51 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 387 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 28 درصدی به 265 میلیارد تومان رسید.  

12

پیش بینی بورس امروز

معامله‌گران در شرایطی به استقبال معاملات امروز می‌روند که دیروز شاخص‌های بازار بار دیگر به سمت پایین حرکت کرد و برای سومین روز متوالی ریزش کرد. شاخص کل 0.82 درصد و شاخص هم وزن 1.29 درصد افت کردند. بدین ترتیب شاخص تا نیمه کانال 2.1 میلیونی نزول کند. 

دیروز ارزش معاملات خرد با افت 3 درصدی به 6 هزار و 532 میلیارد تومان کاهش پیدا کرد. 

بدین ترتیب شاخص با جلوداری میدکو، وبملت، کگل، اخابر، شپنا، فملی و فولاد ریزش کرد. در مقابل، نمادهای پارس، خزامیا و ونوین مانع افت بیشتر شاخص کل شدند. 

تعداد نمادهای قرمز بازار نیز بیشتر بود و 75 درصد کل بازار را تشکیل داد. 

همچنین روز دوشنبه برای پنجمین روز متوالی شاهد خروج پول حقیقی از بازار بودیم و 854 میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بازار خارج شد. دیروز نمادهای وبملت، فارس، سیلام، شپنا، وکغدیر، کلر، وتجارت، خاور، خساپا و کالا بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

بدین ترتیب شاخص که در روزهای گذشته در آستانه گذر از مرز 2 میلیون و 200 هزار واحد بود، نه تنها پست این سد مقاومت زمین گیر شد بلکه دیروز از چاله به چاه افتاد و تا نیمه کانال 2.1 میلیونی پایین آمد، جایی که 6 روز پیش در آن قرار داشت. با توجه به رشد 3.5 برابری خروج پول و وجود مازاد عرضه در معاملات دیروز، به نظر می‌رسد امروز نیز بازار با افت شاخص آغاز شود.