به گزارش اکوایران، برای پیش بینی بورس امروز –چهارشنبه 21 تیر- به روند بازار سهام در روز گذشته نگاه می‌کنیم. در روز سه‌شنبه شاخص کل بورس 30 هزار و 161 واحد ریزش کرد و به رقم 2 میلیون و 128 هزار و 373 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز 14 هزار و 270 واحد پایین آمد و در رقم 764 هزار و 587 واحد ایستاد. شاخص کل فرابورس 424 واحد ریزش کرد و به رقم 27 هزار و 595 واحد رسید. شاخص هم وزن فرابورس نیز افت 3 هزار و 186 واحدی داشت و به سطح 137 هزار و 202 واحد رسید. 

در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، 153 نماد رشد قیمت و 499 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 24 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 76 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز سه‌شنبه در بورس شرکت شیر پاستوریزه پگاه خراسان (غشان)، شرکت سرمایه گذاری نیرو (ونیرو) و شرکت سیمان بهبهان (سبهان) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت بیمه نوین (نوین)، شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان (غگلپا) و شرکت تولیدی مخازن گاز طبیعی آسیا ناما (ناما) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای وسینا (بانک سینا)، شفارس (شرکت صنایع شیمیایی فارس) و ولغدر (شرکت لیزینگ خودرو غدیر) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت سرمایه گذاری مسکن پردیس (ثپردیس)، شرکت عطرین نخ قم (نطرین) و شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال غرب (ثغرب) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات سه‌شنبه، 55 نماد صف خرید داشتند و 191 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 39 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 236 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 103 درصدی به 537 میلیارد تومان رسید. 

پیش بینی بورس امروز

معامله‌گران در شرایطی به استقبال آخرین روز معاملاتی هفته می‌روند که شاخص چهارمین روز نزولی را پشت سر گذاشت و به محدوده 2 میلیون و 128 هزار واحد رسید؛ یعنی پایین ترین سطح شاخص در 3 ماه اخیر. 

شاخص در 4 روز اخیر بیش از 74 هزار واحد پایین آمده است. دیروز نمادهای فولاد، فملی، میدکو، شستا، شپنا، خودرو و وبملت بیشترین نقش را در افت شاخص داشتند. 

همچنین دیروز ارزش معاملات خرد رشد کرد و با افزایش 23 درصدی به رقم 8 هزار و 50 میلیارد تومان رسید. اما این رشد با مازاد عرضه و افزایش صف‌های فروش همراه بود.  

برای ششمین روز متوالی شاهد خروج پول حقیقی بودیم و هزار و 693 میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بازار خارج شد. 

دیروز نمادهای وبملت، شبندر، خکمک، خودرو و شتران بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

همچنین سرانه فروش حقیقی بیشتر از سرانه خرید بود. سرانه خرید هر کد معاملاتی حقیقی 21 میلیون و 800 هزار تومان و سرانه فروش 26 میلیون و 600 هزار تومان بود. 

بدین ترتیب شاخص به فاصله 28 هزار واحدی سقوط به کانال پایین‌تر رسید. با توجه به مازاد عرضه در بازار و افزایش خروج پول حقیقی، امروز نیز بازار در معرض سقوط است.