به گزارش اکوایران، دیروز شاخص‌های بازار سهام ریزش اندکی کردند، ارزش معاملات خرد افت کرد و خروج پول حقیقی افزایش یافت. 

برای پیش بینی بورس امروز –یکشنبه 8 مرداد- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز شنبه شاخص کل 3 هزار و 767 واحد ریزش کرد و شاخص کل هم‌وزن 21 واحد افت کرد. همچنین شاخص کل فرابورس  78 واحد پایین آمد و شاخص هم وزن فرابورس کاهش59 واحدی داشت. 

در پایان معاملات ‌روز شنبه، 259 نماد رشد قیمت داشتند و قیمت سهام 411 نماد کاهش یافت، به عبارت دیگر، 39 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 61 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز شنبه در بورس شرکت کاشی و سرامیک حافظ (کحافظ)، شرکت فراوری مواد معدنی (فرآور) و شرکت گروه صنایع بهشهر ایران (وصنا) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت عطرین نخ قم (نطرین)، شرکت بیمه دی (ودی) و شرکت توکا رنگ فولاد سپاهان (شتوکا) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای پکویر (شرکت کویر تایر)، کماسه (شرکت تامین ماسه ریخته گری) و وایران (شرکت لیزینگ ایرانیان) در روز شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت توزیع دارو پخش (دتوزیع)، شرکت مجتمع صنایع لاستیک یزد (پیزد) و شرکت افرا نت (افرا) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات شنبه، 81 نماد صف خرید داشتند و 65 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 11 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 354 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با ریزش 36 درصدی به 300 میلیارد تومان رسید. 

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز 

در معاملات دیروز بورس تهران شاخص‌های بازار سهام‌ ریزش کردند. تعداد نمادهای قرمزپوش بازار نیز بیشتر بود و 61 درصد نمادها ریزش قیمت داشتند. 

نمادهای حکشتی، اخابر، شستا، شبندر، بوعلی و ذوب بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند. 

دیروز سرانه فروش حقیقی بیشتر از سرانه خرید بود. سرانه فروش هر کد معاملاتی حقیقی 23 میلیون و 100 هزار تومان و سرانه خرید 21 میلیون و 200 هزار تومان بود. 

همچنین 196 میلیارد تومان از بازار خارج شد که نسبت به روز چهارشنبه 180 درصد بیشتر شده است.

علاوه بر این، در ادامه روند رکودی معاملات سهام، ارزش معاملات خرد با افت یک درصدی به 4 هزار و 264 میلیارد تومان رسید. در 4 روز اخیر ارزش معاملات خرد در محدوده 4 همتی بوده است. 

بنابراین بازار از یک سو هنوز با رکود معاملاتی مواجه است و از سوی دیگر شاهد تداوم خروج پول حقیقی برای سومین روز متوالی هستیم. اغلب قریب به اتفاق گروه‌ها نیز قرمزپوش بودند و گروه‌های بانک‌ها و مؤسسات اعتباری، خودرو و ساخت قطعات و بیمه و صندوق بازنشستگی بجز شستا بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.  

بدین ترتیب شاخص کل بورس یکبار دیگر به زیر خط 2 میلیونی منتقل شد و به روند نوسان حول این خط ادامه داد. روندهای درونی بازار حاکی از غلبه نیروهای نزولی در بازار هستند و احتمال ریزش بازار در معاملات امروز بیشتر است اما از سوی دیگر برخی از تحلیلگران معتقدند شاخص در محدوده 2 میلیونی حمایت می‌شود و بیش از این ریزش نخواهد کرد.  

پیش بینی بورس