به گزارش اکوایران، برای پیش بینی بورس امروز –چهارشنبه 18 مرداد- به روند بازار سهام در روز گذشته نگاه می‌کنیم. در روز سه‌شنبه شاخص کل بورس 13 هزار و 208 واحد ریزش کرد و به رقم 2 میلیون و 37 هزار و 863 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز 6 هزار و 19 واحد پایین آمد و در رقم 713 هزار و 540 واحد ایستاد. شاخص کل فرابورس 217 واحد افت کرد و به رقم 26 هزار و 432 واحد رسید. شاخص هم وزن فرابورس نیز افت هزار و 412 واحدی داشت و به سطح 129 هزار و 887 واحد رسید. 

در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، 102 نماد رشد قیمت و 414 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 20 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 80 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز سه‌شنبه در بورس شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت (ونفت)، شرکت سرمایه گذاری رنا (ورنا) و شرکت معادن منگنز ایران (کمنگنز) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت عطرین نخ قم (نطرین)، شرکت خمیر مایه رضوی (غمایه) و شرکت پگاه فارس (غفارس) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای وبیمه (شرکت سرمایه گذاری صنعت بیمه)، خنصیر (شرکت مهندسی نصیر ماشین) و شسینا (شرکت صنایع شیمیایی سینا) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت توکا رنگ فولاد سپاهان (شتوکا)، شرکت سیمان لار سبزوار (سبزوا) و شرکت پگاه گلستان (غگلستا) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات سه‌شنبه، 73 نماد صف خرید داشتند و 63 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 60 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 414 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 28 درصدی به 378 میلیارد تومان رسید. 

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز

معامله‌گران در شرایطی به استقبال آخرین روز معاملاتی هفته می‌روند که دیروز شاخص کل پس از 5 روز نزول کرد.

به نظر می‌رسد شاخص در حوالی 2.1 میلیون واحدی با مقاومت مواجه است. در هفته‌های اخیر شاخص در محدوده 2 میلیونی بالا و پایین رفته اما از آن فاصله نگرفته است. 

دیروز نمادهای فملی، شستا، شپدیس، فارس، فولاد و خودرو بیشترین نقش را در افت شاخص داشتند. همچنین دیروز ارزش معاملات خرد افت کرد و با کاهش 21 درصدی به رقم 4 هزار و 430 میلیارد تومان رسید. این افت اندک با افزایش خروج پول حقیقی همراه بود.  

برای سومین روز پیاپی شاهد خروج پول حقیقی بودیم و 730 میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بازار خارج شد که رشد 22 درصدی داشته است. 

دیروز نمادهای وبملت، خودرو، خساپا، فولاد، خزامیا، شپنا، شپدیس، فملی، شبندر و فسبزوار بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

همچنین سرانه فروش حقیقی بیشتر از سرانه خرید بود. سرانه خرید هر کد معاملاتی حقیقی 20 میلیون و 600 هزار تومان و سرانه فروش 51 میلیون و 400 هزار تومان بود. 

بدین ترتیب با روند فعلی به نظر می‌رسد بازار در کریدور 2 میلیون تا 2.1 میلیون حبس شده است و به نوسان در این محدوده ادامه خواهد داد. 

اما روز گذشته عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس خبر از ابطال مصوبه دولت درباره تغییر نرخ خوراک صنایع و پتروشیمی‌ها داد. محسن علیزاده، عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس در صفحه شخصی خود در اکس (توئیتر) نوشت: «بالاخره با پیگیری‌های بسیار و مکرر، هیأت تطبیق مصوبات دولت با قوانین، مصوبه نرخ خوراک صنایع و پتروشیمی‌ها را مغایر قانون و باطل اعلام کرد.» بنابراین این خبر سیگنال افزایشی برای بورس است و انتظار می‌رود اثر مثبت بر روند بازار بگذارد. 

پیش بینی بورس