به گزارش اکوایران، در معاملات روز دوشنبه 30 مرداد 1402، شاخص کل بورس تهران 2 هزار و 411 واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح یک میلیون و 956 هزار و 441 واحد رسید. 

شاخص کل هم وزن بورس نیز با افزایش 639 واحدی در رقم 674 هزار و 219 واحدی ایستاد. 

شاخص کل  فرابورس نیز با رشد 39 واحدی به رقم 25 هزار و 52 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن  فرابورس  با افزایش 400 واحد به سطح 121 هزار و 268 واحد رسید. 

تداوم خروج سرمایه

روز دوشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار سهام برای پنجمین روز کاری متوالی منفی شد و 293 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد. 

امروز نماد وبملت همانند 5 روز گذشته بیشترین خروج را داشت که ارزش آن 46 میلیارد تومان بود. پس از بانک ملت، نمادهای ثفارس، خساپا، خودرو و خاور بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی  به نمادهای بمولد، فسوژ و غاذر اختصاص داشت.

بورس

نمادهای پیشران بورس و فرابورس

امروز نمادهای شپنا، شستا، وغدیر و خودرو نمادهای سبزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل  بورس  داشتند. در مقابل فارس، شپدیس و وامید از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای سرچشمه، غصینو و آریا بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای خاور، فجهان و بپاس بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل  فرابورس  داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد غاذر بیشترین تراکنش را داشت و شهر و خگستر در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در  فرابورس  نیز بمولد، فن افزار و دی بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات سهام 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 221 هزار و 279 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 215 هزار و 399 میلیارد تومان بود که 97 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش 2 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 3 هزار و 541 میلیارد تومان رسید. 

بورس

در معاملات امروز نماد بمولد بیشترین ارزش معاملات  بازار سهام  را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات  آن 281 میلیارد تومان بود. 

پس از بمولد، سصفها بیشترین ارزش معاملات را داشت و انتخاب رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد تاصیکو و شبندر در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام بمولد با تعداد 361 میلیون و 803 هزار و 879 سهم در صدر قرار گرفته است. دی در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به شستا تعلق داشت. دو نماد خودرو و وبملت نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

عرضه و تقاضای بورس  

در معاملات دوشنبه، 35 نماد صف خرید داشتند و 98 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 57 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 80 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 16 درصدی به 531 میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

بورس