به گزارش اکوایران، ارزش کل معاملات بورس اوراق بهادار تهران در جریان روز جاری در محدوده 5 هزار و 600 میلیارد تومانی قرار داشت و ارزش بازار نیز حوالی 7400 همتی ایستاد. شاخص بورس تهران با این ارزش معاملات تغییر چندانی را به خود ندید با رشد 4 هزار و 631 واحدی همچنان در محدود 2.1 میلیون واحدی است. نماد خودرو و خساپا از گروه خودرویی به همراه نمادهای میدکو؛ فولاد و پارسان بیشترین تأثیر مثبت بر بازار امروز را ثبت کردند.

 نماد وبهمن با ورود بیش از 26 میلیارد تومانی بیشترین ورود پول حقیقی‌ها را به خود اختصاص داد و نمادهای حکشتی و حفارس نیز با خروج 15 میلیارد تومانی بازار امروز را به پایان بردند. اما فردا به عنوان آخرین روز معاملاتی هفته جاری ممکن است همچون روزهای گذشته این هفته باشد و اتفاق خاصی در بازار رخ ندهد چرا که روز شنبه بازار تعطیل است و عملاً بازار یک بار دیگر در یک تعطیلات کوتاه مدت قرار گرفته است.

احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت به خبرگزاری بازار سرمایه گفت: دولت از اتخاذ تصمیم و سیاستی که موجب نااطمینانی بیشتر در بورس و پیش بینی ناپذیری برای سرمایه گذاران در بازار و صنایع کشور شود، اجتناب خواهد کرد. خاندوزی اضافه کرد که این مهم‌ترین کمکی است که دولت می‌تواند به بازار سرمایه داشته باشد و باقی عوامل چه عوامل در داخل صنایع و بازار و چه عوامل بین‌المللی تاثیرات طبیعی خود را در بورس خواهد گذاشت.

همچنین به گفته وزیر اقتصاد در ۵ ماهه نخست امسال درآمد دولت از فروش املاک مازاد ۳ هزار و ۵۷۸ میلیارد تومان بوده که ۴۳۰ درصد نسبت به سال قبل رشد کرده است.

 کانون نهادهای سرمایه گذاری و کانون کارگزاران در نامه ای به محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، ضمن تشکر از توجه و تلاش‌های ریاست مجلس، کمیسیون اقتصاد و دولت در خصوص اصلاح نرخ خوراک و سوخت گاز صنایع، خواستار توجه ویژه به موضوع قیمت‌گذاری دستوری، اصلاح عوارض صادراتی، مالیات بر سوداگری و... در جهت پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد و تقویت تولید، در قانون‌گذاری بخصوص در برنامه هفتم شدند.

 همچنین خبر رسیده است که «فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق اعلام کرده که به تهران سفر خواهد کرد. بهای نفت برنت نیز پس از اینکه عربستان سعودی و روسیه از کاهش داوطلبانه عرضه خود به میزان مجموعاً ۱.۳ میلیون بشکه در روز تا پایان سال میلادی جاری خبر دادند مسیر صعودی را انتخاب کرد و هفته گذشته برای اولین بار در ۱۰ ماه اخیر، قیمت این طلای سیاه به بیش از ۹۰ دلار در هر بشکه صعود کرد.

 بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

شاخص کل امروز مثبت بود؛ اما نه مثبتی که بشود روی آن حسابی باز کرد شاید عملاً باید گفت که شاخص کل بازار بورس اوراق بهادار بدون تغییر کار را تمام کرده است و تنها یک هفته دیگر برای پایان شش ماهه ابتدای سال جاری وجود دارد و بازدهی شاخص و بازار آن چیزی نشده است که انتظار سهام‌داران و فعالان بازار سرمایه آن را پیش‌بینی می‌کردند.

 برای شاخص کل بورس اوراق بهادار باید این طور گفت که فعلاً همه چیز آرام است، اما شاخص کل هم وزن در همین روزهای کم رمق بازار همت به خرج داد و توانست از پس مقاومت میانگین 55 روزه خود عبور کند هر چند این عبور از این مقاومت خیلی با اقتدار و قوی صورت نگرفته است؛ اما با توجه به حال و روزهای این روزهای بازار سرمایه برای شاخص هم وزن می‌تواند اوضاع خوبی را رقم بزند.

هم وزن

کل