به گزارش اکوایران، بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز دوشنبه می‌روند که روز یکشنبه شاخص‌های‌ بازار سهام برای دومین روز متوالی ریزش کردند. برای پیش بینی بورس امروز –دوشنبه 10 مهر- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز یکشنبه شاخص کل 17 هزار و 374 واحد نزول کرد و شاخص کل هم‌وزن 4 هزار و 862 واحد افت کرد. همچنین شاخص کل فرابورس  229 واحد پایین آمد و شاخص هم وزن فرابورس ریزش هزار و 273 واحدی داشت. 

بیشترین افزایش قیمت

روز یکشنبه در بورس شرکت چرخشگر (خچرخش)، شرکت فراورده‌های نسوز پارس (کفپارس) و شرکت انتقال داده‌های آسیاتک (آسیاتک) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت کشاورزی و دامپروری ملارد شیر (زملارد)، شرکت قند شیروان (قشیر) و شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری و سینا (حسینا) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای فلوله (شرکت لوله و ماشین سازی ایران)، کماسه (شرکت تامین ماسه ریخته گری) و وایران (شرکت لیزینگ ایرانیان) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت عمران و توسعه شاهد (ثعمرا)، شرکت ایران خودرو دیزل (خاور) و شرکت کی بی سی (کی.بی.سی) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات یکشنبه، 50 نماد صف خرید داشتند و 81 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 9 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 170 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 72 درصدی به 687 میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز 

معاملات دیروز بورس تهران با روند نزولی شاخص کل آغاز شد و در نهایت نیز شاخص کل برای دومین روز ریزش کرد. نمادهای فولاد، پارسان، فملی، شبندر، شپنا، شپدیس و شستا بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند. 

اما دیروز تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای نهمین روز متوالی منفی شد و 426 میلیارد تومان از بازار خارج شد که 48 درصد بیشتر از روز پیشین بود. نمادهای وتجارت، شبندر، شپنا، وبملت، حفارس، فولاد، خودرو، بوعلی، شتران و ثفارس بیشترین خروج سرمایه را داشتند.

در مجموع 2 روز اخیر، 714 میلیارد تومان سرمایه از بورس خارج شده است. همچنین دیروز ارزش معاملات خرد سهام ریزش کرد. ارزش معاملات خرد با کاهش 12 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 4 هزار و 624 میلیارد تومان رسید. 

 بنابراین بازار همچنان گرفتار دوگانه رکود و خروج پول است. دو عاملی که مانع رشد بازار هستند و می‌تواند امروز نیز سومین روز نزولی متوالی را رقم بزند.

پیش بینی بورس