به گزارش اکوایران، در هفته اخیر روند شاخص کل بورس تهران دوگانه بود. در دو روز ابتدایی نزول کرد و در دور روز بعدی صعود کرد. با این تفاوت که ریزش شاخص بیشتر از رشد آن بود. 

در روز شنبه شاخص کل 13 هزار و 399 واحد پایین آمد و 288 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد. روز یکشنبه شاخص 17 هزار و 374 واحد افت کرد و 426 میلیارد تومان سرمایه از بازار خارج شد. 

روز دوشنبه شاخص 359 واحد بالا آمد و 9 میلیارد تومان پول حقیقی خارج شد. چهار‌شنبه شاخص کل 2 هزار و 263 واحد صعود کرد و 45 میلیارد تومان پول حقیقی خارج شد. 

بدین ترتیب، در پایان معاملات چهارشنبه، شاخص کل 28 هزار و 177 واحد پایین‌تر از هفته پیش ایستاد تا بازدهی هفته شاخص بورس منفی 1.3 درصد شود. شاخص هم وزن نیز در پایان هفته نسبت به هفته پیشین 2 هزار و 634 واحد پایین‎‌تر ایستاد و بازدهی منفی 0.37 درصدی را ثبت کرد.

روند تغییرات ارزش معاملات خرد سهام در مجموع صعودی بود، میانگین ارزش معاملات خرد بورس در هفته اخیر 4 هزار و 410 میلیارد تومان بود که نسبت به رقم 4 هزار و 18 میلیاردی هفته پیشین، افزایش 10 درصدی داشته است. 

در مجموع کل هفته 768 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی 192 میلیارد تومان بود. 

بدین ترتیب شاخص در روز چهارشنبه توانست برای دومین روز صعود کند اما در مقابل یازدهمین روز خروج پول حقیقی ثبت شد. ناظران خوشبین معتقدند شاخص در محدوده فعلی با حمایت مواجه است. در مقابل ناظران بدبین معتقدند خروج پول حقیقی و حجم پایین معاملات نشان دهنده افزایش نااطمینانی و ریسک‌های بازار و بی اعتمادی سرمایه گذاران به بازار سرمایه است. در این چارچوب تحلیلی، این ناظران رونق و رشد بازار را در گرو تغییر انتظارات معامله گران می‌دانند. به نظر می‌رسد گزارش‌های مالی 6 ماهه شرکت‌ها می‌تواند یکی از عوامل تغییر انتظارات باشد و شرکت‌هایی که عملکرد 6 ماهه مثبتی داشته‌اند با تقاضا مواجه شوند. بنابراین می‌توان گفت بازار در انتظار گزارش‌های 6 ماهه است. 

بورس