به گزارش اکوایران، در معاملات امروز، شاخص کل در نهایت با 4400 واحد مثبت شدن کار را تمام کرد و نشان داد برای حرکت به سمت اعداد و ارقام بالاتر تمایلی ندارد. دلار در بازار آزاد به اعداد و ارقام بالاتر 52 هزار تومان نزدیک‌تر شده است و قیمت سکه نیز حوالی ظهر در بازار تهران روی قیمت 31 میلیون و 700 هزار تومان قرار داشت.

 وزارت امور خارجه در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که طبق برخی از اخبار قرار بود در ماه جاری، دور جدیدی از مذاکرات غیرمستقیم میان ایران و آمریکا در عمان برگزار شود، عنوان کرد که اطلاعی از تاریخ تعیین شده‌ای برای برگزاری جلسه مذاکره غیرمستقیم میان ایران و ایالات متحده در عمان ندارم.

 محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ریشه گران شدن فولاد، بورس نیست، اعلام کرده است که ریشه گرانی فولاد در بی تدبیری در تأمین اقلام مربوط به بهای تمام شده این محصول در کشور است و نباید آدرس غلط به جامعه و اقتصاد کشور بدهیم.

 اما به دلیل خروج سنگین پول حقیقی‌ها از بازار سرمایه به دلیل جنگ حماس با اسرائیل، مسئولان بازار سرمایه صبح امروز جلسه ویژه‌ای در شرکت بورس برای حمایت از بازار با حضور حقوقی‌ها و فعالان بازار تشکیل دادند و در اولین اقدام با صدور اطلاعیه‌ای به بازارگردان‌ها اعلام کرد امروز در کلیه نمادهای معاملاتی موضوع بازارگردانی، ملزم به ایفای تعهدات بازارگردانی در ورود سفارش فروش و انجام معامله در سمت فروش نیستند.

 مجید عشقی در خصوص کاهش دامنه نوسان با توجه به اتفاقات اخیر اعلام کرده است که فعلاً بحثی مطرح نشده و ترجیح بر این است تا جایی که امکان دارد به زیر ساخت‌های بازار دست زده نشود. قطعاً با توجه به جذابیت موجود، بازار توسط اشخاص حقوقی و حقیقی به تعادل می‌رسد. اگر وضعیت ادامه دار بود در مورد آن تصمیم گیری خواهد شد.

 رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم اتخاذ تدابیری درباره نحوه مصرف سوخت گفت: در حال حاضر روزانه ۱۳۷ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف می‌شود. قالیباف: ما در این جدول پیش‌بینی کردیم که تولید بنزین به ۱۲۹ میلیون لیتر در روز برسد، اما در حال حاضر مصرف روزانه ما ۱۳۷ میلیون لیتر در روز است؛ یعنی طبق این جدول تولید بنزین کمتر از مصرف روزانه به شمار می‌آید.

 بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

 در جریان افت بیش از 51 هزار واحدی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران از منظر تکنیکالی سطوح حمایتی که تکنیکالیست‌ها انتظار حمایت از آن را داشتند شکسته شد و بازار به رویه منفی خود ادامه داد. کندل قوی و محکمی که با خروج بیش از 1 هزار و 440 میلیارد تومانی پول حقیقی‌ها کار ار تمام کرد.

 اما به واسطه جنگ ایجاد شده در خاورمیانه تمایل سرمایه گذاران به دارایی‌هایی با ریسک کمتر بیشتر شده است همچنین بازارهای جهانی با استقبال خوب خریداران برای خرید و نفت و اونس مواجه شده است و بازار کامودیتی در صبح امروز رویه مثبتی داشت.

 توقف رویه منفی شاخص در روز جاری و با این شرایط می‌توانست برای اهالی بازار نوید بخش باشد اما خروج پول حقیقی‌ها از بازار که در روز گذشته اتفاق افتاده است جای تأمل بیشتر دارد که چه زمانی دوباره این رقم و ارقامی که پیش‌تر از بازار خارج شده است به بازار سرمایه کشور باز خواهد گشت.

کل