به گزارش اکوایران؛ سهام شرکت بیمه ملت در تابلوی اصلی بازار اول بورس تهران با نماد ملت شناخته می‌شود. بیمه ملت در حال حاضر ارزش بازاری 6 هزار و 82 میلیارد تومانی دارد و نزدیک به 25 درصد از سهام این مجموعه در بازار سرمایه شناور است. شرکت گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق ب کشوری و شرکت افق نیلی خلیج فارس دو سهامدار عمده بیمه ملت به شمار می‌روند.

سهام بیمه ملت در حالی از اواسط هفته قبل با حمایت جریان پول حقیقی مواجه شد که آخرین اطلاعیه کدال این شرکت در روز پنجم و هشتم مهرماه منتشر شده است. حمایت حقیقی‌ها و افزایش قدرت سرانه خرید حقیقی برای بیمه ملت در روز شنبه 22 مهر ماه افزایش قابل توجهی داشت. روز دوشنبه هفته قبل در حالی بیش از 7 میلیارد تومان خالص جریان پول حقیقی در نماد ملت به ثبت رسید که شاهد خروج دو روزه پول حقیقی از این نماد بودیم. روز سه‌شنبه و چهارشنبه هفته قبل نیز بیش از 8 میلیارد تومان پول حقیقی به این سهام تزریق شد تا برآیند جریان پول حقیقی ملت در سومین هفته مهرماه به 15 میلیارد و 290 میلیون تومان برسد که به نسبت هفته‌های قبل از آن رشد چشمگیری داشته است.

photo_۲۰۲۳-۱۰-۱۴_۱۶-۰۵-۴۹

با همین روند روز معاملاتی شنبه 22 مهرماه آغاز شد ولی اقبال کدهای حقیقی به این سهام بیش از پیش جلب شد تا در انتهای معاملات مبلغ 44 میلیارد و 990 میلیون تومان به عنوان خالص جریان پول حقیقی روز شنبه بیمه ملت ثبت شود. قیمت سهام ملت از روز دوشنبه هفته گذشته و طی 4 روز معاملاتی 29 درصد افزایش یافته است؛ در حالی که اوضاع بازار سهام (شاخص کل) در این مدت مطلوب نبوده است.

افزایش 3 برابری درآمدزایی بیمه ملت

بیمه ملت به صورت ماهانه مبلغی را بابت حق بیمه دریافت می‌کند و مبلغی خسارت می‌پردازد که مابه‌التفاوت این دو درآمد ماهانه بیمه ملت را تشکیل می‌دهد. این شرکت در سال 1400 توانست به هزار و 603 میلیارد تومان درآمد عملیاتی به متوسط عملکرد ماهانه 134 میلیاردی دست پیدا کند. درآمدزایی بیمه ملت در سال 1401 کاهش 44 درصدی داشت و با متوسط ماهانه 75 میلیارد تومانی به درآمد عملیاتی 899 میلیاردی دست پیدا کرد.

طلا پرکشید/ نهنگ‌ها در کمین سکه

در شش ماهه طی شده از سال جاری درآمد عملیاتی بیمه ملت به هزار و 18 میلیارد تومان رسیده که رشد 196 درصدی به نسبت عملکرد شش ماهه ابتدایی سال 1401 و افزایش 97 درصدی نسبت به عملکرد شش ماهه سال 1400 داشته است و متوسط عملکرد ماهانه این مجموعه تا ابتدای مهرماه به 170 میلیارد تومان رسیده است.

photo_۲۰۲۳-۱۰-۱۴_۱۷-۱۸-۳۱سردرگمی کامودیتی‌ها در میانه داده‌های تورمی آمریکا