به گزارش اکوایران، در روز سه‌شنبه شاخص کل بورس 13 هزار و 91 واحد رشد کرد و به رقم 2 میلیون و 31 هزار و 242 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز 3 هزار و 168 واحد بالا آمد و در رقم 689 هزار و 949 واحد ایستاد. شاخص کل فرابورس 129 واحد رشد کرد و به رقم 25 هزار و 287 رسید. شاخص هم وزن فرابورس نیز افزایش 764 واحدی داشت و به سطح 32 هزار و 640 واحد رسید. 

در پایان معاملات ‌روز سه‌‌شنبه، 50 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 50 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز سه‌شنبه در بورس شرکت صنعتی آما (فاما)، شرکت لیزینگ صنعت و معدن (ولصنم) و شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران (شیران) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت صنایع چوب خزر کاسپین (چخزر)، شرکت سرمایه گذاری مسکن پردیس (ثپردیس) و شرکت تولید و صادرات ریشمک (ریشمک) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای بالبر (شرکت کابل البرز)، قشهد (شرکت شهد) و تکشا (شرکت گسترش صنایع و خدمات کشاورزی) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت مبین وان کیش (اوان)، شرکت بیمه زندگی خاورمیانه (بخاور) و شرکت مجتمع صنایع لاستیک یزد (پیزد) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات سه‌شنبه، 49 نماد صف خرید داشتند و 63 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت4 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 222 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 2 درصدی به 286 میلیارد تومان رسید. 

020725

پیش بینی بورس امروز

معامله‌گران در شرایطی به استقبال معاملات امروز می‌روند که دیروز شاخص‌های بازار صعود کردند. شاخص کل بورس از ابتدا صعودی بود و تا پایان به صعود ادامه داد. شاخص هم وزن بورس نیز روند مشابهی داشت و نرخ رشد کمتری را نسبت به شاخص کل ثبت کرد. 

اما دیروز ارزش معاملات خرد باز هم افت کرد و با نزول 2 درصدی به 3 هزار و 730 میلیارد تومان کاهش پیدا کرد که همچنان سطح پایینی برای بازار محسوب می‌شود.

شاخص با جلوداری نمادهای پالایشی؛ شپنا، شتران و شبندر رشد کرد. همچنین دیروز باز هم پول حقیقی از بورس خارج شد که رقم آن 140 میلیارد تومان بود. نمادهای وکغدیر، ذوب، خساپا، شپنا، پلاسک، بکابل، وآیند، افق، وسالت و دسبحان بیشترین خروج سرمایه بازار را داشتند. بدین ترتیب بازار در روزی که حجم معاملات همچنان پایین بود و خروج پول از سر گرفته شد، صعود کرد. به نظر می‌رسد اثر مثبت اخبار منتشر شده در روزهای اخیر همچنان در بازار باقی مانده که می‌تواند امروز نیز شاخص‌ها را بالا بکشد.