به گزارش اکوایران، دیروز شاخص‌های بازار سهام صعود کردند و خروج پول حقیقی از بازار متوقف شد. 

برای پیش بینی بورس امروز –یکشنبه 14 آبان- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز شنبه شاخص کل 28 هزار و 688 واحد رشد کرد و شاخص کل هم‌وزن 12 هزار و 753 واحد بالا آمد. همچنین شاخص کل فرابورس  374 واحد افزایش یافت و شاخص هم وزن فرابورس رشد 3 هزار و 247 واحدی داشت. 

در پایان معاملات ‌روز شنبه، 575 نماد رشد قیمت داشتند و قیمت سهام 137 نماد کاهش یافت، به عبارت دیگر، 81 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 19 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز شنبه در بورس شرکت باما (کاما)، شرکت مخابرات ایران (اخابر) و شرکت صنایع شیمیایی سینا (شسینا) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت گسترش سرمایه گذاری ایرانیان (وگستر)، شرکت عمران و توسعه شاهد (ثعمرا) و شرکت صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود (کشرق) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای فرآور (شرکت فراوری مواد معدنی ایران)، بسویچ (شرکت پارس سویچ) و کگاز (شرکت شیشه و گاز) در روز شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان (حپارسا)، شرکت پویا زرکان آق دره (فزر) و شرکت مبین وان کیش (اوان) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات شنبه، 107 نماد صف خرید داشتند و 52 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 295 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 233 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 29 درصدی به 403 میلیارد تومان رسید.

020813

پیش بینی بورس امروز 

در معاملات دیروز بورس تهران، شاخص کل صعودی 1.5 درصدی را پشت سر گذاشت. شاخص هم وزن نیز روند مشابهی داشت و رشد بیشتری معادل 1.93 درصد را پشت سر گذاشت. 

نمادهای بزرگ لیدر بازار بودند و فولاد، فملی، شپنا، شستا، وبملت، اخابر و کگل بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند. 

همچنین 130 میلیارد تومان پول حقیقی وارد شد و نمادهای حفارس، وبصادر، اخابر، حسینا و خزامیا بیشترین ورود پول را داشتند. 

ناظران یکی از عوامل رشد بازار کاهش ریسک جنگ می‌دانند. روز گذشته گمانه زنی‌ها درباره ورود حزب الله لبنان به جنگ با سخنرانی دبیرکل حزب الله منتفی شد که به نظر می‌رسد سیگنال مثبتی برای فعالان اقتصادی در ایران بوده است. 

بدین ترتیب شاخص به یک قدمی کانال 2 میلیونی رسید. اگر امروز شاخص به بالای مرز 2 میلیونی برگردد سیگنال مثبتی برای بازار است و این امید وجود دارد که ورود سرمایه باز هم تکرار شود.