به گزارش اکوایران رینگ شمش فولاد ظرف هفته پایانی آبان ماه با رکودی کم نظیر مواجه شد؛ میزان فروش شمش فولاد از این بازار به کمترین میزان پس از هفته پایانی فروردین ماه رسید.

25 درصد عرضه فولاد معامله شد

بالغ بر 301 هزار تن شمش  فولاد ظرف هفته پایانی آبان ماه در رینگ فیزیکی بورس کالای ایران عرضه شد؛ برای این محصول تقاضایی بالغ بر 134 هزار تن در بازار به ثبت رسید که در نهایت 76 هزار و 975 تن شمش فولاد از این بازار مورد معامله قرار گرفت که این رقم کمترین حجم فروش شمش فولاد از این بازار پس از روزهای پایانی فرودین امسال بود. به این ترتیب ظرف هفته جاری تنها 25 درصد عرضه شمش فولاد از رینگ صنعتی بورس کالا معامله شد.

قیمت پایه شمش فولاد برای عرضه در بازار فیزیکی بورس کالای ایران در هفته پایانی آبان ماه نسبت به هفته قبل تغییر محسوسی نداشت و 301 هزار تن شمش فولاد با نرخ پایه‌ای در بازه 17 هزار و 750 تومان تا 18 هزار و 820 تومان در رینگ صنعتی بورس کالا عرضه شد. سقف قیمت پایه شمش فولاد به کمترین میزان پس از هفته ابتدایی اردیبهشت امسال رسیده است، اما این کاهش قیمت نتوانست به رونق معاملات فولاد داخلی بینجامد.

رکود در بخش محصولات فولادی روز به روز تقویت می‌شود، نوردکاران با توجه به شرایط بازار مصرف، به کاهش تولید روی آورده‌اند و این موضوع باعث کاهش حجم خرید مواد اولیه شده است که نتیجه آن در فروکش حجم معاملات شمش فولاد مشهود است.