به گزارش اکوایران، در جریان معاملات روز چهارشنبه شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران حدود 5 هزار و 400 واحدی منفی شد و این موضوع به خاطر عرضه نمادها و سهم‌ها در بازار نبود بلکه بیشتر به خاطر عقب نشینی خریداران در بازار این اتفاق رخ داد. از همین رو با نگاهی به ارزش معاملات در گروه‌های مختلف این موضوع کاملاً مشهود است. گروه انبوه سازی با ارزش معاملاتی در حدود 388 میلیارد تومان جایگاه اول برترین گروه‌های صنعتی از نظر ارزش معاملاتی را به خود اختصاص داد. به‌طوری‌که این گروه بالاتر از گروه خودرو پر طرف‌دار ایستاد و لیدر سنتی بازار سرمایه در جایگاه دوم ایستاد. خودرویی‌ها در روز چهارشنبه ارزش معاملاتی 373 میلیارد تومانی را از آن خود کردند.

 امیرمهدی صبائی، سخنگوی سازمان بورس در توییتی نوشت است که اصلاح استاندارد حسابداری شماره ۱۵ طی نامه‌ای از وزیر اقتصاد درخواست شده است.

 علی‌اکبر ایرانشاهی، رئیس مرکز نظارت بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس و اوراق بهادار نیز به خبرگزاری سنا اعلام کرده است که تعداد صدور مجوز تاسیس صندوق املاک و مستغلات تا پایان سال ۱۴۰۲ افزایش خواهد یافت.

 مصطفی رجبی در صحبت‌هایی اعلام کرده است با توجه به اینکه ۳۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات تولیدکنندگان و پیمانکاران صنعت برق با استفاده از اوراق مالی اسلامی و اسناد خزانه لایحه دو فوریتی تخصیص اوراق مالی منتشر شده است این اوراق به زودی تسویه خواهد شد.

 ابراهیم رئیسی نیز در خصوص ساخت 4 میلیون واحد مسکونی این طور توضیح داده است که کمبود و نساختن مسکن در سال‌های گذشته مغفول مانده بود و باید این عقب ماندگی جبران شود. با وجود مشکلاتی در حوزه مصالح ساختمانی و... بخش‌های مختلف دولت وارد عرصه ساخت مسکن شده و اکنون ۱.۹ میلیون مسکن در قالب مسکن روستایی، شهری، بافت فرسوده و... در سراسر ایران در حال ساخت است.

 بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

 شاخص کل بورس اوراق بهادار در جریان معاملات روز چهارشنبه حدود 0.25 درصدی منفی شد که خیلی به چشم اهالی بازار نیامد و بازار به دنبال این موضوع بود که تا در انتهای هفته بیشتر به دنبال نتایج سفر رییسی به مسکو باشد.

 اما از منظر تکنیکالی شاخص توانست مقاومت 2.1 میلیون واحدی را رو به بالا بکشند و در حال حاضر خود را بالاتر از این مقاومت‌ها تثبیت کند. البته هنوز برای این تثبیت شدن خیلی زود است که بخواهیم در مورد آن صحبت کنیم.

 اهالی بازار سرمایه معتقد هستند بازار در این چند روز شاهد ورود پول حقیقی‌ها به نمادهای بزرگ بازار به واسطه خبر تجدید ارزیابی دارایی‌ها بوده است و اگر این پول در بین نمادها و گروه‌های مختلف بچرخد بازار می‌تواند رخ مثبتی را برای روزهای آینده ببیند.

 گزارش شش ماهه حسابرسی شرکت‌ها نیز در سامانه کدال در حال انتشار است و تقریباً به پایان راه خود نیز رسیده است و اهالی بازار تکلیف شش ماهه ابتدایی سال 1402 را تمام شده می‌دانند.

 اما شاخص هم وزن عملکرد بهتری را نسبت به شاخص کل از خود نشان داد و کمی زودتر از میانگین‌های 55 روزه و 200 روزه خود که به عنوان سطوح حمایتی بودند فاصله گرفت.

 در طول این چند روزه در بازار نمادهای کوچک به واسطه اینکه خیلی بحث تجدید ارزیابی دارایی‌ها برایشان مطرح نبود از قافله رشد جا ماندن که می‌تواند در روزهای آینده این عقب افتادگی جبران شود.

هم وزن

 

کل