به گزارش اکوایران؛ براساس اعلام مجید عشقی، رئیس سازمان بورس قرار است سود سهام عدالت در دو مرحله واریز شود که بخش اول آن در ماه آذر و بخش دوم پایان سال پرداخت خواهد شد.

رئیس فراکسیون سهام عدالت مجلس، سود سهام عدالت امسال برای سهامداران تحت پوشش، از یک تا دو میلیون تومان اعلام کرد که این رقم برای برخی دیگر از سهامداران هم مبلغ ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزارتومان برآورد شده است.

امروز رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از واریز مرحله اول سود سهام عدالت از فردا پنجشنبه ۲۳ آذر خبر داد.

به گفته عشقی، در این مرحله برای 45 میلیون سهامدار عدالت که شماره شبای معتبر دارند متناسب با دارایی، سود سهام به حسابشان واریز می‌شود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار کرده که بر اساس مصوبه شورای عالی بورس و اوراق بهادار، سود سهام عدالت مربوط به سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ شرکت‌های سرمایه‌پذیر، در دو مرحله به حساب دارندگان سهام عدالت واریز خواهد شد، پرداخت سود سهامداران مستقیم و غیرمستقیم سهام عدالت از فردا پنجشنبه ۲۳ آذر آغاز و به مدت ۴۸ ساعت به طول می‌انجامد.

عشقی تاکید کرده که مبلغ سود پرداختی در مرحله اول با توجه به میزان سبد سهام عدالت هر سهامدار متفاوت خواهد بود، دارندگان سبد سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی مبلغ ۶۸۱ هزار تومان، ۵۳۲ هزار تومانی مبلغ ۷۳۶ هزار تومان و سبد سهام یک میلیون تومانی یک میلیون و ۳۸۵ هزار تومان سود دریافت خواهند کرد.

 

به گفته رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، البته مبالغ فوق به صورت علی‌الحساب است، و باقیمانده سود سهام عدالت پس از تکمیل واریزی شرکت‌های سرمایه‌پذیر تا پایان سال به حساب سهامداران واریز خواهد شد.

براساس اظهارات عشقی، سود وراث متوفیان سهام عدالت که تعیین تکلیف شدند نیز به‌ همراه سود سهامداران عدالت به حساب وراث واریز خواهد شد.

رئیس سازمان بورس درباره شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را واریز نکردند، گفت: برخی از شرکت‌ها زمان واریز سودشان فرا نرسیده است، سود این شرکت‌ها تا پایان سال به‌همراه سود شرکت‌های غیربورسی به حساب سهامداران واریز خواهد شد.