به گزارش اکوایران، بورس تهران در روند معاملات روز دوشنبه بازار سهام شاهد رشد بیش از 50 درصدی ارزش معاملات خرد به نسبت روز معاملاتی قبلی بود. افزایش قابل توجه ارزش معاملات خرد بازار سهام در روز دوشنبه موجب شد تا قیمت سهم‌های فراکابی بورس تهران رشد کند.

شرکت‌های بورس اوراق بهادار تهران، بورس کالای ایران، بورس انرژی ایران و فرابورس ایران؛ چهار شرکت فراکابی بازار سهام به شمار می‌روند. روند درآمدزایی بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران شباهت زیادی دارد؛ زیرا هر دو شرکت از کارمزد معاملات سهام در بازار‌های خود کسب درآمد می‌کنند و رکود و رونق این معاملات تا حدی به یکدیگر وابسته است. از سوی دیگر روند درآمدزایی بورس کالا و بورس انرژی ایران وابستگی بسیار کمی به میزان معاملات سهام دارد.

درآمد چشمگیر بورس کالا در آبان ماه

بورس کالای ایران در آبان ماه امسال با درآمد 94 میلیارد تومانی رشد قابل توجه درآمدزایی خود را به ثبت رساند. درآمد آبان ماه امسال بورس کالا بیش از مجموع درآمد آبان ماه سه شرکت فراکابی دیگر بوده است. این درحالی است که تفاوت درآمد ماهانه در آبان ماه سال گذشته کمتر بوده است.

020927

ضربه بانک‌های مرکزی به قیمت سنگ‌آهن و مس

شرکت بورس کالای ایران در هشت ماهه طی شده از سال جاری نشان داده که عملکردی بهتر به نسبت هشت ماهه ابتدایی سال قبل در زمینه درآمدزایی داشته است. این شرکت تا انتهای آبان ماه امسال 661 میلیارد تومان درآمد داشته که به نسبت درآمد 377 میلیارد تومانی هشت ماهه ابتدایی سال 1401 رشد 75 درصدی و به زبان دیگر، افزایش 284 میلیارد تومانی داشته است.

در این هشت ماهه، بیشترین میزان درآمدزایی به آبان ماه با 94 میلیارد تومان تعلق گرفته و بیشترین افزایش درآمد ماهانه نسبت به ماه مشابه در سال قبل نیز به مهر ماه با 103 درصد رشد تعلق گرفته است. درآمد آبان ماه بورس کالا رکورد درآمدزایی ماهانه این شرکت را جابه‌جا کرد.

020927

شرکت بورس اوراق بهادار تهران در هشت ماهه طی شده از سال جاری نشان داده که مشابه بورس کالا عملکردی بهتر به نسبت هشت ماهه ابتدایی سال قبل در زمینه درآمدزایی داشته است. این شرکت تا انتهای آبان ماه امسال 520 میلیارد تومان درآمدزایی داشته که به نسبت درآمد 290 میلیارد تومانی هشت ماهه ابتدایی سال 1401 رشد 80 درصدی و به زبان دیگر، افزایش 230 میلیارد تومانی داشته است.

در این هشت ماهه، بیشترین میزان درآمدزایی به اردیبهشت ماه با 120 میلیارد تومان تعلق گرفته و بیشترین افزایش درآمد ماهانه نسبت به ماه مشابه در سال قبل نیز به اردیبهشت ماه با 135 درصد رشد تعلق گرفته است. درآمدزایی اردیبهشت ماه بورس تهران رکورد درآمد ماهانه این شرکت را جابه‌جا کرد.

استقلال و پرسپولیس کی به حراج گذاشته می‌شوند؟ / خریدار اصلی پرسپولیس کیست؟

020927

شرکت فرابورس ایران نیز که روند درآمدی مشابه بورس تهران دارد؛ در هشت ماهه طی شده از سال جاری نشان داده که مشابه بورس کالا عملکردی بهتر به نسبت هشت ماهه ابتدایی سال قبل در زمینه درآمدزایی داشته است. این شرکت تا انتهای آبان ماه امسال 286 میلیارد تومان درآمدزایی داشته که به نسبت درآمد 159 میلیارد تومانی هشت ماهه ابتدایی سال 1401 رشد 79 درصدی و به زبان دیگر، افزایش 126 میلیارد تومانی داشته است.

در این هشت ماهه، بیشترین میزان درآمدزایی به اردیبهشت ماه با 59 میلیارد تومان تعلق گرفته و بیشترین افزایش درآمد ماهانه نسبت به ماه مشابه در سال قبل نیز به اردیبهشت ماه با 134 درصد رشد تعلق گرفته است. درآمدزایی اردیبهشت ماه فرابورس ایران رکورد درآمد ماهانه این شرکت را جابه‌جا کرد.

تحلیل بنیادی سهام غصینو / رشد 43 درصدی سود خالص در 6 ماهه

شرکت بورس انرژی ایران نیز در هشت ماهه طی شده از سال جاری نشان داده که عملکردی بهتر به نسبت هشت ماهه ابتدایی سال قبل در زمینه درآمدزایی داشته است. این شرکت تا انتهای آبان ماه امسال 46 میلیارد تومان درآمدزایی داشته که به نسبت درآمد 37 میلیارد تومانی هشت ماهه ابتدایی سال 1401 رشد 25 درصدی و به زبان دیگر، افزایش 9 میلیارد تومانی داشته است.

در این هشت ماهه، بیشترین میزان درآمدزایی به شهریور ماه با 7.2 میلیارد تومان تعلق گرفته و بیشترین افزایش درآمد ماهانه نسبت به ماه مشابه در سال قبل نیز به شهریور ماه با 125 درصد رشد تعلق گرفته است. درآمدزایی شهریور ماه بورس انرژی ایران رکورد درآمد ماهانه این شرکت را جابه‌جا کرد.

020927