به گزارش اکوایران، در معاملات روز سه‌شنبه بیست و هشتم آذر ماه 1402، شاخص کل بورس تهران 4 هزار و 218 واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 211 هزار و 872 واحد رسید. 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با کاهش هزار و 720 واحد در رقم 762 هزار و 900 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس با افت 0.9 واحدی به رقم 26 هزار و 639 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با کاهش 498 واحد به سطح 138 هزار و 12 واحد رسید. 

خروج سرمایه از بورس

روز سه‌شنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 449 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد. 

امروز نماد وسالت بیشترین خروج پول حقیقی را داشت که ارزش آن 78 میلیارد تومان بود. پس از وسالت، نمادهای رمپنا، وتجارت، اخابر  وذوب بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای وبهمن، ونفت، وثنو، قشرین و شتران تعلق داشت.

020928

نمادهای پیشران بازار سهام

امروز فولاد، فملی و پارسان نمادهای سبزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در مقابل رمپنا، اخابر و حکشتی از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای شاوان، زاگرس و خدیزل بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای وسپهر، بساما و فزر بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد ثشاهد بیشترین تراکنش را داشت و وخارزم و فولاد در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز نطرین، فصبا و گدنا بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 12 هزار و 599 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 318 میلیارد تومان بود که 3 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 17 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 6 هزار و 792 میلیارد تومان رسید. 

020928

نمادهای پرمعامله بورس تهران

در معاملات امروز نماد ثشاهد بیشترین ارزش معاملات  بازار سهام  را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 152 میلیارد تومان بود. 

پس از ثشاهد، وخارزم بیشترین ارزش معاملات را داشت و کچاد رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد کگل و ذوب در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام وخارزم با تعداد 677 میلیون و 926 هزار و 713 سهم در صدر قرار گرفته است. وپارس در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به شستا تعلق داشت. دو نماد فاذر و ذوب نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات سه‌شنبه، 39 نماد صف خرید داشتند و 50 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 60 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 136 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 10 درصدی به 386 میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

020928