به گزارش اکوایران، بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز یکشنبه می‌روند که روز شنبه شاخص‌های‌ بازار سهام رشد کردند. برای پیش بینی بورس امروز –یکشنبه 10 دی- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز شنبه شاخص کل 5 هزار و 315 واحد رشد کرد و شاخص کل هم‌وزن 4 هزار و 358 واحد صعود کرد. همچنین شاخص کل فرابورس  110 واحد بالا آمد و شاخص هم وزن فرابورس افزایش هزار و 591 واحدی داشت. 

بیشترین افزایش قیمت

روز یکشنبه در بورس شرکت لنت ترمز ایران (خلنت)، شرکت پگاه اصفهان (غشصفا) و شرکت رینگ سازی مشهد (خرینگ) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت سرمایه گذاری مسکن پردیس (ثپردیس)، شرکت عطرین نخ قم (نطرین) و شرکت شهرسازی و خانه سازی باغمیشه (ثباغ) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای کگاز (شرکت شیشه و گاز)، لابسا (شرکت آبسال) و کساپا (شرکت سایپا شیشه) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت بازرگانی و تولیدی مرجان کار (کمرجان)، شرکت فرانسوز یزد (کایزد) و شرکت توکا رنگ فولاد سپاهان (شتوکا) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات شنبه، 65 نماد صف خرید داشتند و 32 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 49 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 320 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 8 درصدی به 302 میلیارد تومان رسید.

021009

پیش بینی بورس امروز 

در اولین روز معاملاتی هفته، شاخص کل بورس تهران پس از 6 روز رشد کرد. بعد از آن که شاخص در مجموع 6 روز بیش از 34 هزار واحد ریزش کرد و کانال 2.2 میلیونی را از دست داد، دیروز شاخص با جلوداری فولاد، همراه و وبصادر رشد کرد.

دیروز ارزش معاملات خرد سهام با رشد 10 درصدی به 5 هزار و 162 میلیارد تومان رسید. دیروز ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به روز چهارشنبه 49 درصد بیشتر بود. به علاوه، 60 درصد نمادهای بازار سبزپوش بودند و شاخص هم وزن 0.58 درصد رشد کرد. نکته مثبت دیگر معاملات دیروز، ورود پول حقیقی پس از 7 روز بود. هر چند میزان آن تنها 6 میلیارد تومان بود.

نمادهای حفارس، همراه، ثشاهد، ثپردیس و پکرمان بیشترین ورود سرمایه حقیقی را ثبت کردند. 

بدین ترتیب فاکتورهای عملکردی بازار به طور نسبی مثبت بودند و انتظار می‌رود امروز بازار با رشد شاخص‌ها آغاز شود.