به گزارش اکوایران، این روزها خبر خروج شورای رقابت از قیمت گذاری دستور در بازار خودرو حسابی سر و صدا به پا کرده است و این موضوع در بازار در روز جاری خود را به خوبی نشان داد خودرو لیدر سنتی بازار اوراق بهادار تهران در روز جاری به صف خرید نشست و خگستر نیز به دنبال اوضاع خوبی را به خود گرفت برای نماد خساپا نیز رنج‌های مثبتی کشیده شد و تا حوالی 4 درصد مثبت ثبت شد.

 ارزش معاملاتی در روز جاری کمتر از 5 هزار میلیارد تومان ثبت شد ارزش بازار نیز همچنان در محدوده‌های 7500 هزار میلیارد تومانی ایستاده است.

 خودرو فولاد و نماد خساپا در نیمه دوم بازار روز جاری تلاش کردند تا بازار و شاخص را مثبت کنند و تا حدود هم موفق شدند و این احتمال برای روزهای آینده وجود دارد که شاخص کل به محدوده حمایتی تکنیکالیست‌ها واکنش مثبتی نشان داد تا با خبر خودرویی بازار سرمایه سهام‌داران به امید رشد خودرو شاخص کل را روی اعداد و ارقام بالاتر ببینند.

 رقم ارزش معاملاتی گروه خودرویی امروز قابل توجه بود و بیش از 639 میلیارد تومان ارزش معاملاتی سهم گروه خودرویی بود و فلزات اساسی در جایگاه دوم قرار گرفت البته که ارزش معاملاتی این گروه با فاصله خیلی قابل توجهی در رتبه دوم قرار گرفته است و ارزش 192 میلیارد تومان را به خود اختصاص داده است.

 قیمت سکه در بازار آزاد در ابتدای روز خود را در محدوده‌های بیش از 30 میلیون تومان حفظ کرد موضوعی که از روز پنجشنبه با افزایش قیمت مواجه شد و این افزایش قیمت در روز جاری محفوظ ماند. دلار نیز در ابتدای روز رقمی حوالی 51 هزار تومان را به خود گرفت.

 اما خبر خودرویی دیگر در بازار پیچید و بیگلو دبیر انجمن قطعه سازان، در خصوص شایعه فروش ۱۲۰ هزار دستگاه خودرو تا پایان سال با قیمت ۵ درصد زیر حاشیه بازار این طور عنوان کرده است که از آنجایی که زمینه عرضه خودرو در بورس کالا هنوز فراهم نشده است، این امر می‌توانست راهکار مناسبی باشد. ایرنا نوشت که عرضه ۱۲۰ هزار خودرو که قرار بود زیر قیمت ۵ درصد در بازار صورت گیرد در شرایطی که اکنون بازار خودرو ریزشی است، باعث می‌شد تا قیمت خودرو ریزشی‌تر شود و کمک می‌کرد که ۴۰۰ هزار خودرو که به جهت کسب سود بالاتر دپو شده است نیز آزاد شود.

 خبرگزاری تسنیم هم در این رابطه این طور عنوان کرده است که با تعیین کف مقدار عرضه، خودروهای داخلی از قیمت گذاری دستوری خارج شدند و «وزارت صمت می‌تواند پیشنهادی جهت خروج برخی از خودروها از شمول ضابطه قیمتی بند 3-1 ماده 3 و ماده 4 این دستورالعمل با تعیین کف مقدار عرضه به شورا ارائه کند.»

 امروز در بازار بورس اوراق بهادار تهران امتیاز تسهیلات مسکن با رشد 5 درصدی همراه و به نحوه‌ای به صف خرید نشست و قیمت 139 هزار تومان را به خود گرفت.

 این موضوع باعث شد تا شایعاتی در مورد مقصد خروج پول‌های حقیقی از بازار سرمایه مشخص شود و در بازار این شایعه ایجاد شود که اهالی بازار در حال خروج از بازار سرمایه هستند تا خود را به بازار مسکن برسانند. (البته این موضوع در حد شایعه و احتمال است)

 بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

 شاخص کل در نیمه دوم بازار رخ مثبتی گرفت رخی که به واسطه گروه خودرویی مورد استقبال قرار گرفته بود و این موضوع می‌توانست برای روزهای آینده بازار سرمایه خوب باشد.

 اهالی تکنیکالیست بازار سرمایه همچنان معتقد هستند که بازار در حال پولبک به محدوده مقاومتی شکسته شده چند وقت گذشته خود است و با خبر خودرویی امروز این احتمال قوت بیشتری گرفت.

 در صورتی که این حمایت مورد تأیید قرار بگیرد بازهم بازار به الگوی کلاسیک ایجاد شده در شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران توجه خواهد کرد و به اهداف احتمالی خود خواهد رسید.

 سطوح حمایتی میانگین‌های 55 روزه و 200 روزه شاخص کل همچنان در حال حمایت از این بازار هستند.

کل