به گزارش اکوایران، در معاملات روز سه‌شنبه نوزدهم دی ماه 1402، شاخص کل بورس تهران 2 هزار و 565 واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 156 هزار و 521 واحد رسید. 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با ریزش هزار و 4 واحدی در رقم 758 هزار و 574 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس با افت 40 واحدی به رقم 26 هزار و 206 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با کاهش 341 واحد به سطح 139 هزار و 944 واحد رسید. 

هشتمین روز خروج سرمایه از بورس

روز سه‌شنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای هشتمین روز منفی شد و 165 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد که نسبت به روز دوشنبه بیش از 3 برابر بیشتر است. 

امروز نماد وبصادر بیشترین خروج پول حقیقی را داشت که ارزش آن 21 میلیارد تومان بود. پس از وبصادر، نمادهای خودرو، فولاد، شستا و خفولا بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای نخریس، ثفارس، ثباغ، پارسان و شتران تعلق داشت.

021019

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌های بازار سهام

امروز شبندر، فولاد و فملی نمادهای سبز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای اخابر، کگل و حکشتی از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای انتخاب، پخش و وسپهر بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای شپاس، کرمان و ثباغ بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد داتام بیشترین تراکنش را داشت و ثفارس و وساخت در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز نخریس، کرومیت و کرمان بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 19 هزار و 453 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 7 هزار و 23 میلیارد تومان بود که 36 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش 7 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 4 هزار و 880 میلیارد تومان رسید. 

021019

نمادهای پرمعامله بورس تهران

در معاملات امروز نماد ثفارس بیشترین ارزش معاملات  بازار سهام  را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 181 میلیارد تومان بود. 

پس از ثفارس، نخریس بیشترین ارزش معاملات را داشت و کرومیت رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد ثپردیس و وساخت در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام کرمان با تعداد 264 میلیون و 803 هزار و 903 سهم در صدر قرار گرفته است. وساخت در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به شستا تعلق داشت. دو نماد وبصادر و داتام نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات سه‌شنبه، 55 نماد صف خرید داشتند و 38 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 36 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 206 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 13 درصدی به 183 میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

021019