به گزارش اکوایران، در معاملات روز یکشنبه بیست و چهارم دی ماه 1402، شاخص کل بورس تهران 16 هزار و 761 واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 197 هزار و 295 واحد رسید. 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با رشد 3 هزار و 839 واحدی در رقم 767 هزار و 986 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس با رشد 252 واحدی به رقم 26 هزار و 589 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش هزار و 39 واحد به سطح 142 هزار و 268 واحد رسید. 

خروج سرمایه از بورس

روز یکشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 37 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد. 

امروز نماد شستا بیشترین خروج پول حقیقی را داشت که ارزش آن 18 میلیارد تومان بود. پس از شستا، نمادهای خساپا، خودرو، وتجارت و غپآذر بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای داتام، پارسان، فزر، حکشتی و تپکو تعلق داشت.

021024

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌های بازار سهام

امروز پارس، فارس و وغدیر نمادهای سبز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای تاپیکو، مبین و کساپا از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای آریا، شگویا و هرمز بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای انتخاب، حگهر و کتوکا بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد داتام بیشترین تراکنش را داشت و شستا و خگستر در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز کرمان، گدنا و فصبا بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 13 هزار و 629 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 4 هزار و 294 میلیارد تومان بود که 32 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش 2 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 6 هزار و 290 میلیارد تومان رسید. 

021024

نمادهای پرمعامله بورس تهران

در معاملات امروز نماد فارس بیشترین ارزش معاملات  بازار سهام  را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 96 میلیارد تومان بود. 

پس از فارس، خگستر بیشترین ارزش معاملات را داشت و حکشتی رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد ثفارس و فولاد در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام شستا با تعداد 502 میلیون و 700 هزار و 527 سهم در صدر قرار گرفته است. کرمان در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به شگستر تعلق داشت. دو نماد وپارس و خودرو نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات یکشنبه، 71 نماد صف خرید داشتند و 34 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 93 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 470 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 28 درصدی به 121 میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

021024