به گزارش اکوایران، در معاملات روز چهارشنبه بیست و هفتم دی ماه 1402، شاخص کل بورس تهران 990 واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 185 هزار و 979 واحد رسید. 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با رشد 698 واحدی در رقم 762 هزار و 339  واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس با افت 37 واحدی به رقم 26 هزار و 294 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش 465 واحد به سطح 140 هزار و 629 واحد رسید. 

تداوم خروج سرمایه از بورس

روز چهارشنبه برای پنجمین روز متوالی خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 51 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد.

امروز نماد فصبا بیشترین خروج پول حقیقی را داشت که ارزش آن 97 میلیارد تومان بود. پس از فصبا، نمادهای خودرو، خساپا، دی، شپنا، شستا، فولاد و شبندر بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای نخریس، تکشا، پارسیان، داتام، خاهن، وهامون و فزر تعلق داشت.

021027

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌های بازار سهام

امروز فولاد، فملی و حکشتی نمادهای قرمز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای وامید، سدشت و خاهن از نمادهای سبز بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای فصبا، آریا و بپاس بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای زاگرس، سرچشمه و بساما بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد داتام بیشترین تراکنش را داشت و پردیس و خودرو در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز نخریس، فصبا و کرمان بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 11 هزار و 533 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 4 هزار و 273 میلیارد تومان بود که 37 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با ریزش 21 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 3 هزار و 887 میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در دو ماه اخیر است. 

021027

نمادهای پرمعامله بورس تهران

در معاملات امروز نماد کگل بیشترین ارزش معاملات  بازار سهام  را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 382 میلیارد تومان بود. 

پس از کگل، نخریس بیشترین ارزش معاملات را داشت و فصبا رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد شپنا و آباد در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام کگل با تعداد 718 میلیون سهم در صدر قرار گرفته است. شستا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به فصبا تعلق داشت. دو نماد خودرو و کرمان نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات چهارشنبه، 58 نماد صف خرید داشتند و 26 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 11 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 218 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با ریزش 2 درصدی به 822 میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

021027