به گزارش اکوایران قیمت پایه محصولات پلیمری و شیمیایی برای عرضه در رینگ فیزیکی بورس کالای ایران ظرف روزهای پیش‌رو از روز دوشنبه 16 بهمن ماه تا روز یکشنبه 22 این ماه از سوی دفتر توسعه صنایع تکمیلی افزایشی اعلام شد. افزایش بهای اغلب محصولات پلیمری و شیمیایی در بازارهای جهانی ظرف هفته گذشته حامی این رشد قیمت بود.  با توجه به تعطیلی روز یکشنبه 22 بهمن ماه احتمالا این قیمت‌های پایه اعلامی برای دو هفته اعتبار خواهد داشت.

سیگنال ارزی بدون نوسان ماند

نرخ ارز معیار در تعیین بهای پایه اغلب محصولات پلیمری و شیمیایی برابر حواله ارز در بازار مبادله و برابر 39 هزار و 522 تومان در نظر گرفته شد؛ این نرخ ارز نسبت به بهای ارز در هفته قبل تغییر محسوسی نداشت و بنابراین قیمت‌های پایه از محل سیگنال ارزی بدون نوسان بود. همچنان نرخ ارز در تعیین بهای پایه محصولاتی نظیر پلی‌اتیلن ترفتالات‌ها و پلی‌استایرن‌ها براساس نرخ دلار 28 هزار و 500 تومانی است.

افزایش 29 تا 49 دلاری پی‌وی‌سی

در میان محصولات پلیمری عرضه شده در رینگ فیزیکی بورس کالای ایران بهای انواع پی‌وی‌سی بیشترین رشد نرخ پایه را داشت. قیمت پایه این محصول با افزایشی 3.5 درصدی اعلام شد. در حالی که نرخ ارز معیار در تعیین قیمت پایه تغییری نداشت؛ افزایش بهای جهانی این محصول عامل این رشد نرخ بود.

هفته گذشته هر تن PVC-S65 با میانگین نرخ 865 دلار معامله شد که این رقم نسبت به بهای فروش آن در هفته قبل خود رشدی 29 دلاری داشت. همچنین هر تن PVC-E6834 نیز با میانگین قیمت 1466 دلار به فروش رفت که این رقم نیز نسبت به بهای فروش آن در هفته قبل خود رشدی 49 دلاری را به ثبت رساند. این افزایش قیمت در رینگ جهانی حامی رشد قیمت‌های پایه در بازار داخل شد.

رالی صعود پلی‌پروپیلن‌ها به راند پایان رسید؟

پلی‌پروپیلن‌ها نیز بسته به گرید ظرف هفته گذشته رشد قیمتی یک تا 3 درصدی در بازار جهانی داشتند و همین موضوع از رشد قیمت پایه این محصولات حمایت کرد. با این وجود سقوط یکباره بهای نفتا ظرف روز پایانی هفته گذشته منتهی به روز جمعه دوم فوریه می‌تواند به افت نرخ این گروه کالایی در بازار جهانی ظرف روزهای پیش‌رو بینجامد.