به گزارش اکوایران، بازار سهام در کشور ما، با بحران کمبود گاز در زمستان و کمبود برق در تابستان مواجه است. با توجه به اولویت مصرف خانگی، یکی از اولین نقاط برای کاهش مصرف حامل‌های انرژی، صنایع پر مصرف کشور هستند. نکته مهم در خصوص اهمیت این منبع در زمینه کاهش و کنترل مصرف حامل‌های انرژی، نقش محوری این صنایع در اقتصاد کشور است.

اقتصاد کشور ما با توجه به سهم این شرکت‌ها از صادرات و ارزآوری، نیاز مبرم به تداوم فعالیت خط تولید این کارخانه‌ها دارد. با این اوصاف در سال‌های قبل، با وجود کسری حامل‌های انرژی در برخی از بازه‌های زمانی که مصرف خانگی افزایش می‌یابد؛ و با توجه به محدودیت‌های ذخیره‌سازی این حامل‌ها، با محدودیت‌های گازی در زمستان و محدودیت‌های مصرف برق در تابستان مواجه هستیم.

بازار سهام نیز اثرپذیری مستقیمی از تولیدات و فروش شرکت‌های بورسی دارد و کاهش تولیدات شرکت‌های شاخص‌ساز بازار سهام به روند شاخص‌ها و رونق معاملات سیگنال منفی می‌دهد.

بهبود 54 درصدی درآمدزایی شرکت صنایع مس شهید باهنر

فولاد کاوه یکی از شرکت‌هایی است که در دی و بهمن ماه امسال با محدودیت گاز اورهال در دو خط فولاد اسفنجی خود مواجه است.

روز دوشنبه هفتم اسفندماه نیز شرکت پتروشیمی خراسان، پتروشیمی شیراز و پارس فولاد سبزوار نیز از توقف تولیدات به دلیل قطع گاز واحد‌های تولیدی تا مدت نامعلوم و اطلاع ثانویه در سامانه کدال پرده برداری کردند.

دو شرکت پتروشیمی فن آوران و کود شیمیایی اوره لردگان نیز امروز در سامانه کدال از توقف کامل تولیدات به دلیل قطع گاز شفاف سازی کردند.

دیروز نیز دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ایران اعلام کرد که به علت برودت هوا پتروشیمی‌ها کاملاً دچار محدودیت شدند و گاز اکثر پتروشیمی‌هایی که از گاز متان استفاده می‌کنند قطع هستند در حالی که سال گذشته به علت محدودیت‌های گاز ۷۰۰ میلیون دلار عدم النفع برای کشور به دنبال داشت.

درآمدزایی ماهانه مخابرات از هزار میلیارد تومان عبور کرد!