به گزارش اکوایران، بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز سه‌شنبه می‌روند که روز دوشنبه شاخص‌های بورس تهران ریزش کردند. برای پیش بینی بورس امروز –سه‌شنبه 15 اسفند- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز دوشنبه شاخص کل 6 هزار و 915 واحد ریزش کرد و شاخص کل هم‌وزن 4 هزار و 438 واحد سقوط کرد. همچنین شاخص کل فرابورس  176 واحد پایین آمد و شاخص هم وزن فرابورس کاهش هزار و 898 واحدی داشت. 

بیشترین افزایش قیمت

روز دوشنبه در بورس شرکت بیمه پارسیان (پارسیان)، شرکت نیرو ترانس (بترانس) و شرکت پارس سویچ (بسویچ) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت گسترش سرمایه گذاری ایرانیان (وگستر)، شرکت سوژمیران (فسوژ) و شرکت آلومتک (فالوم) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای آباد (شرکت توریستی و رفاهی آبادگران ایران)، بکام (شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی) و کفپارس (شرکت فراورده‌های نسوز پارس) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت آ س پ (آ.س.پ)، شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران (سدبیر) و شرکت داروسازی تولید دارو (دتولید) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات دوشنبه، 42 نماد صف خرید داشتند و 65 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 67 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 104 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 17 درصدی به 286 میلیارد تومان رسید.

021215

پیش بینی بورس امروز 

دیروز شاخص کل بورس تهران پس از سه روز ریزش کرد و به سطح 2 میلیون و 140 هزار واحد رسید. نمادهای فولاد، وبملت، فملی، شستا و اخابر بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند. 

به علاوه، پس از دو روز بار دیگر پول حقیقی از بازار خارج شد. دیروز 266  میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد. نمادهای خودرو، خگستر، ذوب، خساپا، ورنا، وساپا، آردینه، بیوتیک، خاور و فولاد بیشترین خروج سرمایه را داشتند. 

همچنین دیروز ارزش معاملات خرد افت کرد. ارزش معاملات خرد با کاهش 14 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 6 هزار و 87 میلیارد تومان رسید.  

بنابراین دیروز بازار اصلاح شد. برخی از ناظران، این اصلاح را روند طبیعی بازار تلقی کردند و به تداوم رشد امیدوارند اما ناظران بدبین با تکیه به داده‌های فروش و خروج سرمایه معتقدند ریزش دیروز نشان داد که صعود ادامه نخواهد داشت. 

در این میان، معامله گران به اخبار و حواشی صنعت خودرو توجه دارند و انتظار می‌رود که سیگنال‌های لیدر سنتی بازار بر روند معاملات امروز نیز موثر باشد.

021215