به گزارش اکوایران، بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز یکشنبه می‌روند که روز شنبه شاخص‌ کل ‌بورس تهران ریزش کرد. برای پیش بینی بورس امروز –یکشنبه 27 اسفند- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز شنبه شاخص کل هزار و 517 واحد ریزش کرد و شاخص کل هم‌وزن هزار و 794 واحد افت کرد. 

شاخص کل فرابورس 4 واحد رشد کرد و شاخص هم وزن فرابورس 161 واحد افزایش پیدا کرد.

بیشترین افزایش قیمت

روز شنبه در بورس شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند (واتی)، شرکت آبسال (لابسا) و شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران (شیران) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت آ س پ (آ.س.پ)، شرکت سرمایه گذاری مسکن شمالغرب (ثغرب) و شرکت بازرگانی و تولیدی مرجان کار (کمرجان) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای سدشت (شرکت سیمان دشتستان)، کماسه (شرکت تامین ماسه ریخته گری) و ختراک (شرکت ریخته گری تراکتورسازی ایران) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت فرانسوز یزد (کایزد)، شرکت سرمایه گذاری مسکن پردیس (ثپردیس) و شرکت مجتمع سیمان غرب آسیا (سجام) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات شنبه، 29 نماد صف خرید داشتند و 62 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 43 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 89 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 12 درصدی به 280 میلیارد تومان رسید.

021226

پیش بینی بورس امروز 

دیروز شاخص‌های بازار سهام نوسان اندکی کردند. دو شاخص اصلی بورس ریزش کردند و دو شاخص فرابورس اندکی بالا آمدند.

شاخص کل بورس تهران در نیمه اول معاملات روند صعودی پیدا کرده بود، اما در نهایت پایین‌تر از روز معاملاتی قبل ایستاد. شاخص با افت هزار و 517 تا سطح 2 میلیون و 148 هزار واحد پایین رفت. وضعیت نمادهای کوچک و متوسط بازار کم و بیش متفاوت بود و شاخص هم وزن هزار و 794 واحد افت کرد.

روز شنبه نمادهای فولاد، میدکو، شپنا، وبملت و تاپیکو بیشترین اثر کاهشی را بر شاخص داشتند و در مقابل نمادهای فملی، شیران و وبصادر بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند. 

روز شنبه سرمایه حقیقی از بورس خارج شد که رقم آن 193 میلیارد تومان بود. نمادهای فصبا، وآذر، وبملت، شستا، خودرو، ثجوان، بپردیس، شبندر، وکار و شپنا بیشترین خروج پول حقیقی را ثبت کردند. در سوی دیگر، نمادهای وبانک، فولاد و پارسیان بیشترین ورود سرمایه حقیقی را ثبت کردند. 

همچنین دیروز ارزش معاملات خرد با افت 14 درصدی به 3 هزار و 837 میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در 4 روز معاملاتی اخیر است.

به نظر می‌رسد بورس برخلاف سال‌های گذشته در روزهای پایانی سال میلی برای صعود ندارد. با این حال امید سهامداران به تکرار سنت سال‌های گذشته در دو روز پایانی است.