سخنگوی اقتصادی دولت در نشست خبری هفتگی خود در 30 آبان ماه سال 1402  با رسانه‌ها، از ارائه بسته حمایتی دولت تا پایان سال برای بازار سرمایه خبر داد.

احسان خاندوزی آن روز در پاسخ به پرسش خبرنگار«سنا» مبنی بر ارائه بسته حمایتی دولت تا پایان سال برای بازار سرمایه، این طور عنوان کرد که  تلاش دولت براین مبنا استوار است که بواسطه کاهش نااطمینانی‌ها و افزایش پیش‌بینی پذیری شرکت‌ها و صنایع بورسی، درماه‌ها و سال‌های آینده بازار سرمایه در مسیر متعادل و رو به رشد قرار داشته باشد.

آن روز شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران حوالی 2 میلیون واحدی قرار داشت وبازهم قرار بود با خبر درمانی شاخص رشد کند اما این اتفاق رخ نداد و شاخص با وجود نااطمیانی که در دل خود داشت و به زحمت شاخص ساز در پایان سال جاری به محدوده های 2 میلیون و 150 هزار واحدی رسید.

وزیر اقتصاد آن روز از طرح سهامیار یاد کرد طرحی که موفق بود اما از طرح 17 اردیبهشت چیزی نگفت. اقدام به فروش سنگین با رانت اطلاعاتی که کمر بازار سرمایه را شکست و بازار توان قد راست کردن را دیگر به چشم خود ندید.

سخنگوی اقتصادی دولت با این بیان که رئیس جمهوری بر رونق و پیش‌بینی پذیری صنایع به ویژه صنایع بزرگ و بورسی کشور تاکید دارد، توضیح داد: بخشی از نااطمینانی‌هایی که در هفته‌های گذشته رخ داد به دلیل مخاطرات بین‌المللی کشورهای منطقه بوده به طوری‌که شاخص‌های بازار سرمایه در ترکیه و کشورهای دیگر هم در ۴۰ روز اخیر با نوسانات قابل توجهی روبرو شده است.

اما پس از گذشته سه ماه از این صحبت ها اتفاق خاصی برای هیچ یک از حوزه های هدف صحبت های آقای وزیر اتفاق نیفتاد و در صدر آن بازار سرمایه بود که از همه بازار ها و تورم سالانه نیز جا ماند تا نقره داغی سهامداری در ایران به اوج خود برسد.

در ادامه صحبت های اقای خاندوزی به این موضوع نیز اشاره شد که خودروساز حق افزایش قیمت خودرو را ندارد! اما قیمت ها هم در بازار و هم در کارخانه افزایش پیدا کرد.

سخنگوی اقتصادی دولت تاکید کرد: تاکنون، ۱۱ هزار دستگاه خودرو از ابتدای امسال وارد کشور شده یا در آستانه ورود به کشور و یا در حال انجام تشریفات گمرکی است.

اما روزنامه دنیای اقتصاد در روز های پایانی سال مطلبی را منتشر کرد که نشان داد دولتی‌ها در واردات خودرو نیز خیلی موفق عمل نکرده اند.

دنیای اقتصاد نوشت در حال حاضر دو سال از صدور فرمان آزادسازی واردات خودرو به کشور - توسط رئیس‌جمهور - می‌گذرد و قرار بود سال ۱۴۰۲ سال اوج‌گیری ورود خودرو به کشور باشد، اما این اتفاق به دلایل مختلف رخ نداد.

تا به امروز حداقل باید 200هزار دستگاه خودرو وارد کشور می‌شد، اما کل خودروهای وارد‌شده طبق آخرین آمار به 10هزار دستگاه نیز نرسیده است.