به گزارش اکوایران، در معاملات روز چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه 1403، شاخص کل بورس تهران 12 هزار و 328 واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 219 هزار و 94 واحد رسید. 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با ریزش 3 هزار و 393 واحدی در رقم 737 هزار و 949 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس با افت 137 واحدی به رقم 24 هزار و 819 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با کاهش 765 واحد به سطح 134 هزار و 884 واحد رسید. 

تغییر مالکیت سهام

روز چهارشنبه برای هشتمین روز متوالی خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 50 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد. 

امروز نماد فکمند بیشترین خروج پول حقیقی را داشت که ارزش آن 11 میلیارد تومان بود. پس از فکمند، نمادهای کیسون، ثامان، خساپا و سفار بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای توسن، خاهن، ثفارس، حفارس و غفارس تعلق داشت.

030219

نمادهای پیشران بازار سهام

امروز نمادهای فملی، فولاد، شپنا، شبندر، خودرو و شتران نمادهای قرمز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای ملت، حکشتی و کاما از نمادهای سبز بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای آریا، هرمز و تجلی بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای آریان، وهور و غفارس نمادهایی هستند که اثر افزایشی بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد ذوب بیشترین تراکنش را داشت و ثفارس و خودرو در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز آردینه، فن افزار و توسن بیشترین تراکنش را داشتند. 

ارزش معاملات سهام 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 11 هزار و 489 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 5 هزار و 97 میلیارد تومان بود که 44 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش 2 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 3 هزار و 509 میلیارد تومان رسید. 

030219

پرمعامله‌ترین سهم‌ها

در معاملات امروز نماد ثفارس بیشترین ارزش معاملات  بازار سهام  را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 137 میلیارد تومان بود. 

پس از ثفارس، توسن بیشترین ارزش معاملات را داشت و ثامان رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد خاهن و دکوثر در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام ذوب با تعداد 648 میلیون و 728 هزار و 860 سهم در صدر قرار گرفته است. حفارس در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به شستا تعلق داشت. دو نماد شگستر و خاهن نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات چهارشنبه، 49 نماد صف خرید داشتند و 39 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 16 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 96 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 55 درصدی به 131 میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

030219