به گزارش اکوایران، برای پیش بینی بورس امروز –شنبه 5 خرداد- به روند بازار سهام در روز سه‌شنبه نگاه می‌کنیم. در آخرین روز معاملاتی هفته شاخص کل رشد هزار و 195 واحدی داشت و شاخص کل هم‌وزن 801  واحد پایین آمد. شاخص کل فرابورس  83 واحد افت کرد و شاخص هم وزن فرابورس 204 واحد کاهش پیدا کرد.

بیشترین افزایش قیمت

روز شنبه در بورس شرکت بیمه پارسیان (پارسیان)، شرکت رینگ سازی مشهد (خرینگ) و شرکت کالسیمین (فاسمین) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا (حسینا)، شرکت بازرگانی و تولیدی مرجان کار (کمرجان) و شرکت پخش رازی (درازی) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای پدرخش (شرکت درخشان تهران)، کسرام (شرکت پارس سرام) و دفرا (شرکت فراورده‌های تزریقی ایران) در روز چهارشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت بیمه اتکایی ایرانیان (اتکای)، شرکت صنعتی دوده فام (شصدف) و شرکت پتروشیمی زاگرس (زاگرس) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات سه‌شنبه، 105 نماد صف خرید داشتند و 171 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 77 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 114 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 71 درصدی به 267 میلیارد تومان رسید.

030303

پیش بینی بورس امروز 

پس از ریزش شاخص در روز یکشنبه و انتشار خبر شهادت رییس جمهور و همراهان، روز دوشنبه معاملات بازار سهام تعطیل شد. شاخص کل روز سه‌شنبه اندکی صعود کرد اما دیگر شاخص‌های بازار سهام ریزش کردند. شاخص با پیشرانی نمادهای فملی، فولاد و خودرو بیش از هزار واحد بالا آمد.

 روز سه‌شنبه 196 میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بازار سهام خارج شد. نماد شگویا بیشترین خروج پول حقیقی را داشت و پس از شگویا، نمادهای خودرو، بوعلی، خگستر و فولاد در رتبه‌های بعدی بودند. در مقابل نمادهای وتوسم، فملی، فزر، دکوثر و معیار بیشترین ورود سرمایه حقیقی را ثبت کردند. 

روز سه‌شنبه ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 42 درصدی نسبت به روز قبل به 2 هزار و 300 میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در 25 روز معاملاتی اخیر از 27 فروردین ماه به این سو است. بنابراین، بازار در روزی میان تعطیلی شاهد رکود نسبی معاملات بود. 

اما از سوی دیگر در بازار آزاد شاهد کاهش قیمت ارز بودیم. ناظران علت آن را خبر غیررسمی مذاکرات غیرمستقیم ایران و ایالات متحده در عمان می‌دانند. در نتیجه می‌بینیم که بازار به هر خبری درباره تحریم و مذاکره واکنش مثبت نشان می‌دهد. البته این خبر تحت تأثیر شهادت رییس جمهور، وزیر خارجه و همراهان قرار گرفت و باید در انتظار بمانیم که آیا مذاکراتی در جریان خواهد بود یا خیر؟