به گزارش اکوایران، برای پیش بینی بورس امروز –شنبه 12 خرداد- به روند بازار سهام در روز چهار‌شنبه نگاه می‌کنیم. در آخرین روز معاملاتی هفته شاخص کل رشد 16 هزار و 209 واحدی داشت و شاخص کل هم‌وزن 3 هزار و 675  واحد بالا آمد. شاخص کل فرابورس  199 واحد رشد کرد و شاخص هم وزن فرابورس هزار و 465 واحد افزایش پیدا کرد.

بیشترین افزایش قیمت

روز شنبه در بورس شرکت مس باهنر (فباهنر)، شرکت نوسازی و ساختمان تهران (ثنوسا) و شرکت کاشی الوند (کلوند) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت جنرال مکانیک (رنیک)، شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز (شکام) و شرکت زرین معدن آسیا (فزرین) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای کسرام (شرکت پارس سرام)، ثشرق (شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال شرق) و دارو (شرکت کارخانجات دارو پخش) در روز چهارشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت صنایع مادیران (مادیرا)، شرکت مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان (زماهان) و شرکت توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان (حپارسا) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات چهارشنبه، 316 نماد صف خرید داشتند و 104 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 14 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 868 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با ریزش 21 درصدی به 244 میلیارد تومان رسید.

030311

پیش بینی بورس امروز 

پس از تداوم ریزش شاخص در سه روز ابتدایی هفته، شاخص کل روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه صعود کرد. رشد بازار در دو روز پایانی در حالی بود که محدودیت 2 درصدی دامنه نوسان قیمت سهام پابرجا بود.

چهارشنبه شاخص با پیشرانی نمادهای فولاد، فملی، شپنا، شستا، تاپیکو، وبملت و شبندر بیش از 16 هزار واحد بالا آمد.

 همچنین روز چهارشنبه پس از 6 روز شاهد ورود پول حقیقی به بازار بودیم که رقم آن 74 میلیارد تومان بود. نماد نوری بیشترین ورود پول حقیقی را داشت و پس از نوری، نمادهای وخارزم، تاپیکو، دکوثر و ثامان در رتبه‌های بعدی بودند. در مقابل نمادهای خفناور، دارو، شستا، شهر و کرومیت بیشترین خروج سرمایه حقیقی را ثبت کردند. 

روز سه‌شنبه ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 19 درصدی نسبت به روز قبل به 2 هزار و 237 میلیارد تومان رسید تا برای ششمین روز متوالی ارزش معاملات خرد سهام در محدوده 2 همتی باقی بماند.

بنابراین، بازار با بهبود نسبی مواجه شد و انتظار می‌رود امروز نیز روند نزولی نداشته باشد. از سوی دیگر به نظر می‌رسد اخبار و حواشی انتخابات ریاست جمهوری بر بازار سایه بیندازد.