به گزارش اکوایران، بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز یکشنبه می‌روند که روز شنبه شاخص کل بورس تهران برای دومین روز رشد کرد. برای پیش بینی بورس امروز –یکشنبه 28 مرداد- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز شنبه شاخص کل 14 هزار و 238 واحد رشد کرد و شاخص کل هم‌وزن 2 هزار و 310 واحد بالا آمد. همچنین شاخص کل فرابورس  58 واحد رشد کرد و شاخص هم وزن فرابورس افزایش 457 واحدی داشت. 

دیروز 65 درصد نمادهای بازار سبزپوش بودند و 35 درصد از سهم‌های بازار افت قیمت داشتند. 

بیشترین افزایش قیمت

روز ‌شنبه در بورس شرکت قطعات اتومبیل ایران (ختوقا)، شرکت بین‌المللی توسعه ساختمان (ثاخت) و شرکت زامیاد (خزامیا) سبزپوش بودند. در فرابورس نیز شرکت نیان الکترونیک (نیان)، شرکت سرمایه گذاری توسعه و عمران استان کرمان (کرمان) و شرکت توسعه فن افزار توسن (فن افزار) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای فاذر (شرکت صنایع آذر آب)، قنیشا (شرکت قند نیشابور) و پردیس (شرکت سرمایه گذاری پردیس) در روز شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت آ س پ (آ.س.پ)، شرکت ریل پرداز سیر (حریل) و شرکت پویا زرکان آق دره (فزر) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار 

در معاملات شنبه، 310 نماد صف خرید داشتند و 177 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 37 درصدی نسبت به روز کاری قبل به هزار و 175 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 30 درصدی به رقم 465 میلیارد تومان رسید.

030527

پیش بینی بورس امروز 

روز شنبه شاخص کل بورس تهران از ابتدای معاملات شروع به رشد کرد و در دقایق ابتدایی به کانال 2 میلیونی صعود کرد. شاخص به رشد ادامه داد و در پایان معاملات رشد 14 هزار واحدی را ثبت کرد.

دیروز اغلب 65 درصد نمادهای بازار سبزپوش بودند و شاخص هم وزن نیز 36 صدم درصد بالا آمد. همچنین نمادهای فملی، فولاد و شستا بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند. 

به علاوه، روز شنبه شاهد ورود پول حقیقی به بازار بودیم و 161 میلیارد تومان پول حقیقی به بازار سهام وارد شد. دیروز نمادهای فملی، وبانک، فولاد، سصوفی و وبملت بیشترین ورود سرمایه را داشتند. اما ارزش معاملات خرد سهام با افت 4 درصدی به رقم هزار و 563 میلیارد تومان رسید. 

بدین ترتیب حجم معاملات بازار همچنان پایین است. با این حال، رشد قیمت‌ها و ورود سرمایه در روزی که دامنه نوسان قیمت سهام به منفی و مثبت 2 درصد افزایش داده شد، نشانه مثبتی برای بازار است. بدین ترتیب بازار به مدد اخبار مثبت توانست کانال 2 میلیونی را پس بگیرد. اوراق تبعی و تزریق سرمایه مهمترین سیگنال‌هایی بود که در روزهای گذشته به بازار مخابره شد. اما در مقابل ماندگاری محدودیت دامنه نوسان این سیگنال را به بازار می‌دهد که همچنان ریسک‌هایی در بازار وجود دارد. 

در این میان مهمترین ریسک، جنگ در منطقه و میزان درگیر شدن ایران در منازعه با اسرائیل است. فعلا به نظر می‎‌رسد احتمال درگیری نظامی کاهش یافته، اما برخی از مقامات ایران بر انتقام گیری از اسرائیل تأکید دارند.