به گزارش اکوایران، در معاملات روز یکشنبه 11 شهریور ماه 1403، شاخص کل بورس تهران 11 هزار و 876 واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 110 هزار و 512 واحد رسید. 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با افزایش 4 هزار و 202 واحدی در رقم 658 هزار و 253 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس 86 واحد رشد کرد به رقم 21 هزار و 202 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش 692 واحد به سطح 113 هزار و 294 واحد رسید. 

خروج پول حقیقی از بورس تهران

روز یکشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 36 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد. 

امروز نماد فولاد بیشترین خروج پول حقیقی را داشت که ارزش آن 26 میلیارد تومان بود. پس از فولاد، نمادهای فملی، خودرو، نوری و حکشتی بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای شتران، صبا، شیران، تاپیکو و ذوب تعلق داشت.

030611

نمادهای اثرگذار بر شاخص کل بورس و فرابورس

امروز نمادهای تاپیکو، وبملت و شبندر نمادهای سبزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای فملی، فولاژ و شپدیس نمادهای قرمزپوشی بودند که بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای آریا، فصبا و خاور بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل داشتند و نمادهای نیان، بپاس و ارفع بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد ذوب بیشترین تراکنش را داشت و شستا و فولاد در رتبه‌های بعدی بیشترین تراکنش قرار گرفتند. در فرابورس نیز شکام، فزر و خنور بیشترین تراکنش را داشتند. 

ارزش معاملات‌ خرد سهام

امروز ارزش معاملات خرد سهام با رشد 67 درصدی نسبت به روز شنبه به رقم 4 هزار و  256 میلیارد تومان افزایش یافت که بالاترین رقم در یک ماه اخیر است.

جدول ارزش معاملات‌

در معاملات امروز نماد صبا بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 265 میلیارد تومان بود. 

پس از صبا، افق بیشترین ارزش معاملات را داشت و فولاد رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد شپنا و شتران در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام ذوب با تعداد یک میلیارد و 215 میلیون و 766 هزار و 457 سهم در صدر قرار گرفته است. صبا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به شستا تعلق داشت. دو نماد وبملت و ونوین نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات یکشنبه، 243 نماد صف خرید داشتند و 125 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 54 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 807 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 6 درصدی به رقم 360 میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

030611