به گزارش اکوایران، در معاملات روز شنبه 17 شهریور ماه 1403، شاخص کل بورس تهران 7 هزار و 665 واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 101 هزار و 628 واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با افزایش هزار و 989 واحدی در رقم 661 هزار و 691 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس 24 واحد رشد کرد به رقم 21 هزار و 260 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش 441 واحد به سطح 114 هزار و 27 واحد رسید. 

خبر مرتبط
عشقی استعفا کرد/ ویژه‌خواری‌ها به پایان رسید؟

مجید عشقی،‌ رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار پس از حاشیه‌های مبنی بر دریافت وام‌های میلیاردی امروز استعفا کرد.

خروج پول حقیقی از بورس تهران

روز شنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 96 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد. 

امروز نماد فملی بیشترین خروج پول حقیقی را داشت که ارزش آن 28 میلیارد تومان بود. پس از فملی، نمادهای شفام، فپنتا، شستا و شاوان بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای شبریز، شبهرن، وبملت، غپآذر و وبصادر تعلق داشت.

030617

نمادهای اثرگذار بر شاخص کل بورس و فرابورس

امروز نمادهای فملی، فولاد و وبملت نمادهای قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای پارس، نوری و شبریز نمادهای سبزپوشی بودند که بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای شاوان، خاور و سپیدار بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل داشتند و نمادهای سامان، حسینا و فصبا بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد ذوب بیشترین تراکنش را داشت و فولاد و فملی در رتبه‌های بعدی بیشترین تراکنش قرار گرفتند. در فرابورس نیز خاور، خنور و شفام بیشترین تراکنش را داشتند. 

ارزش معاملات‌ بازار سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 12 هزار و 279 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 3 هزار و 153 میلیارد تومان بود که 26 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز تشکیل می‌دهد.

امروز ارزش معاملات خرد سهام با افت 8 درصدی نسبت به روز سه‌شنبه به رقم 3 هزار و  57 میلیارد تومان رسید.

030617

جدول ارزش معاملات‌

در معاملات امروز نماد فولاد بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 85 میلیارد تومان بود. 

پس از فولاد، فملی بیشترین ارزش معاملات را داشت و وبملت رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد حکشتی و ثفارس در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام ذوب با تعداد 678 میلیون و 852 هزار و 379 سهم در صدر قرار گرفته است. وبملت در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به فولاد تعلق داشت. دو نماد شستا و خاور نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات شنبه، 158 نماد صف خرید داشتند و 144 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 13 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 655 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 40 درصدی به رقم 468 میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

030617