به گزارش اکوایران، امروز محدودیت دامنه نوسان در مثبت و منفی یک درصد 9 روزه می‌شود، ادامه روند معاملات با این وضعیت رکود بازار سرمایه را عمیق‌تر و کارشناسان را نسبت به وضعیت موجود نگران کرده است. محدودیت دامنه نوسان علاوه بر قفل کردن سهام در صف‌های فروش این تفکر که «وضعیت برای سرمایه‌گذاری در بورس هنوز مناسب نیست.» را نیز به سهامداران القا می‌کند و اثری دوسویه بر روند منفی معاملات دارد.

صیدی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار تهران در نشستی که 16مهرماه با مدیران عامل شرکت‌های تامین سرمایه و شرکت‌های گروه خدمات بازار سرمایه داشت اعلام کرد که اعمال محدودیت دامنه نوسان یک قدم احتیاطی چند روزه است و اگر شرایط عادی شود به وضع قبل برمی‌گردیم. با لحاظ اظهار نظر وی می‌توان چنین برداشتی داشت که نگرانی‌های حاکم بر بازار سرمایه همچنان به قوت خود باقی است و این اظهار نظر در کنار ادامه‌دار بودن کنترل کردن دامنه نوسان می‌تواند باعث افزایش ترس فشار فروش و خروج پول از بازار سرمایه شود.

اما احتمال شدت گرفتن دوباره تنش‌ها میان ایران و اسرائیل هر روز کمرنگ‌تر می‌شود و این موضوع می‌تواند فشار ریسک‌های سیستماتیک از بازار سرمایه را کم کند. از طرفی اختیار خریدها در انتهای روز معاملاتی گذشته اندکی مثبت معامله شدند و این خوشبینی را به وجود آوردند که وضعیت معاملات در روز جاری اندکی بهبود یابد.

اگر شاهد ریسک جدیدی در عرصه سیاسی نباشیم امید می‌رود که بورس بعد از این سقوط بی‌وقفه 8روزه امروز مقداری متعادل معامله شود و به اصطلاح در همین سطح استراحت کند.