به گزارش اکوایران، بازار سهام روز چهارشنبه شاهد نوسان صعودی قیمت سهم‌های شاخص‌ساز بود. ارزش معاملات خرد 35 درصد کاهش داشت و شاهد خروج سرمایه حقیقی از موقعیت‌های سهامی و ورود پول حقیقی به موقعیت‌های درآمدثابت و با پشتوانه طلا بودیم. روز چهارشنبه سهم رنگ سبز از نقشه معاملات بازار سهام به نسبت روز سه‌شنبه افزایش داشت و 42 درصد بود.

روز چهارشنبه ارزش صف‌های خرید سهام افزایش 23 درصدی داشت و ارزش صف‌های فروش 1 درصد افت کرد. با این تفاسیر، ارزش صف‌های خرید به 352 میلیارد تومان صعود کرد و ارزش صف‌های فروش در سطح هزار و 317 میلیارد تومان قرار گرفت. روز معاملاتی گذشته سرانه خرید هر کد حقیقی از 25.1 میلیون تومان روز سه‌شنبه تا 25 میلیون تومان کاهش داشت. سرانه فروش هر کد حقیقی نیز کاهش داشت و از 39.7 میلیون تومان روز سه‌شنبه به 36.1 میلیون تومان رسید. با این اوصاف همچنان شکاف سرانه خرید و فروش به سمت فروشندگان حقیقی سنگینی می‌کند.

در بین صنایع بورسی نیز صنعت بانک‌ها و مؤسسات اعتباری با 31.8 میلیارد تومان ورود پول حقیقی بالاترین میزان ورود پول حقیقی را در بین صنایع به ثبت رساند. صنعت فلزات اساسی با 27.4 میلیارد تومان و صنعت شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی با 15.9 میلیارد تومان در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند. از سوی دیگر صنعت عرضه برق، گاز با 24.7 میلیارد تومان خروج پول حقیقی بیشترین میزان کاهش مالکیت حقیقی را به ثبت رساند و صنعت فرآورده‌های نفتی با 24 میلیارد تومان و صنعت ساخت محصولات فلزی با 15.2 میلیارد تومان دیگر صنایعی بودند که میزان بیشتری از مالکیت حقیقی خود را از دست دادند.

بورس تهران در هفته گذشته شاهد افت شاخص کل و هم‌وزن بود و دو سطح حمایتی حساس و با اهمیتی که در دومین هفته مهر ماه حفظ شده بود از دست رفت. افزایش ریسک سیستماتیک بورس تهران اصلی‌ترین چالش چند ماهه اخیر بورس تهران به شمار می‌رود که در حال حاضر با محدودیت 1 درصدی دامنه نوسان قیمتی مدیریت می‌شود که سد محکمی در برابر تمامی تغییرات شدید به شمار می‌رود. با وجود از دست رفتن سطح‌های حمایتی شاخص‌های سهامی در ابتدای هفته گذشته، دو روز معاملاتی انتهای هفته را به دلیل فروکش معاملات هیجانی با رشد اندک این شاخص‌ها همراه شدیم. با تمام این تفاسیر چشم معامله‌گران بورس تهران در این روز‌ها به اخبار سیاسی و نظامی منطقه است و هر تغییری در اخبار می‌تواند به سرعت جهت صف‌نشینی معامله‌گران را تغییر دهد.