به گزارش اکوایران، ارزش بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه به عدد 6790 همت رسید و ارزش معاملات نیز حوالی 5500 ماند تا همچنان محدوده دامنه نوسان در بازار اجازه تغییرات بیش از این را ندهد. شاخص کل نیز در محدوده 2 میلیون و 99 هزار واحدی قرار گرفته است.

 پس از حدود 2 هفته گروه خودرویی مجدداً به صدر برترین ارزش معاملاتی بازار نشست و گروه بانکی با عقب‌نشینی رتبه دوم را به خود اختصاص داد. خودرویی‌ها 166 میلیارد تومان ارزش معاملاتی را ثبت کرده‌اند و گروه بانکی نیز 117 میلیارد تومان ارزش معاملاتی را در پایان جلسه معاملاتی روز چهارشنبه داشتند.

 فرآورده‌های نفتی نیز برای دومین روز پیاپی بود که جز سه گروه برتر بازار از نظر ارزش معاملاتی بود.

 قیمت‌ها در بازارهای جهانی نیز با افت‌هایی همراه شدند. قیمت هر اونس طلای جهانی از روز چهارشنبه که روند نزولی کوتاهی را آغاز کرده بود در حوالی 2635 دلاری معامله می‌شد. و نفت برنت نیز که به رقم 80 دلار رسیده بود در انتهای هفته کاری حوالی 78 دلار را به عنوان قیمت پایان هفته ای خود ثبت کرده است.

 نظر حجت اله صیدی رئیس جدید سازمان بورس بعد از گذشت چند روز از روی کار آمدنش همچون مدیران قبلی حفظ دامنه محدود روی بازار است تا بلکه بازار به روال قبل باز گردد.

 رئیس سازمان بورس در چهارمین کنفرانس بین‌المللی راهبری شرکتی با موضوع «نهادینه سازی راهبری شرکتی ایران» عنوان کرده است که در شرایطی که عدم قطعیت‌ها روبه‌افزایش است؛ مدیریت ریسک یکی از بزرگ‌ترین اقداماتی است که نباید مغفول بماند. البته که اهالی بازار گلایه دارند که بازشدن دامنه نوسان و عدم محدودیت در آن با توجه به تجربه سایر کشورهای می‌تواند در بلند مدت به نفع بازار باشد. مسیری که بازار در چند سال گذشته پیش گرفته بود و با افزایش فصلی دامنه نوسان همراه بود باز با یک تصمیم غلط و ترس از ایجاد وضعیت بحرانی به محدوده‌های 1 درصدی برگشت. اتفاقی که در بورس چین، ژاپن و ترکیه در همین بازه زمانی اخیر رخ داده است که می‌توان از شیوه و مدل کاری آنها درس گرفت و برای بازار استفاده کرد. نباید فراموش کرد که بازار سرمایه یک بازار وارداتی است و طبق اصول جهانی مدیریت و اداره می‌شود و نمی‌توان با قوانین داخلی و خلق الساعه آن را مدیریت کرد.

 یکی از دلایل برگزار این همایش نیز با محوریت حاکمیت شرکتی همین است که در حال حاضر با بحرانی‌های مواجه است .

 مهدی غضنفری، رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی هم اعلام کرده که تعارض میان سهام‌داران و سایر ذی‌نفعان یکی از دلایل شکل‌گیری حکمرانی شرکتی بود. بر همین اساس، شفافیت یکی از محورهای مهم اصول حکمرانی شرکتی شد. حاکمیت شرکتی به حکمرانی خوب شباهت بسیاری دارد.

 

 بررسی تکنیکال شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران:

 شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران همچنان در محدودیت به کار خود ادامه می‌دهد و همچنان بررسی تکنیکال آن جز با خطا همراه نیست چرا که اصلی‌ترین موضوع در تحلیل که حجم و ارزش معاملات است در این روزها سرد پاییزی از بین رفته است. خلاصه وضعیت بازار سرمایه در این روزها همانند همان دیروزی است!

شاخص کل