به گزارش اکوایران، بورس تهران دیروز نیز با افت تراز شاخص کل و کاهش تراز شاخص کل هم‌وزن به کار خودش پایان داد. روز دوشنبه شاهد سهم 13 درصدی رنگ سبز در نقشه معاملات بازار سهام بودیم. همچنان شاخص هم‌وزن بورس تهران عملکرد بهتری نسبت به شاخص کل داشت و ریزش قیمت کمتری در نماد‌های سبک بازار سهام رخ داد.

دیروز ارزش معاملات خرد بازار سهام با 88 درصد افزایش، به سطح 2 هزار و 845 میلیارد تومانی رسید. روز معاملاتی گذشته روند جریان پول حقیقی به سهام منفی بود و شاهد کاهش 116 میلیارد تومانی مالکیت کد‌های حقیقی بودیم. دوشنبه خالص جریان پول حقیقی در صندوق‌های درآمد ثابت منفی بود و 376 میلیارد تومان پول حقیقی از موقعیت‌های درآمد ثابت خارج شد. دیروز 270 میلیارد تومان پول حقیقی نیز وارد صندوق‌های با پشتوانه طلا شد و همچنان با صفوف فروش سنگین سهامی و خروج پول از صندوق‌های سهامی مواجه هستیم.

دوشنبه ارزش صف‌های خرید سهام به نسبت روز یکشنبه 70 درصد افزایش یافت و به 139 میلیارد تومان رسید و ارزش صفوف فروش نیز با 27 درصد کاهش تا سطح هزار و 406 میلیارد تومان افت داشت. روز معاملاتی گذشته سرانه خرید هر کد حقیقی به نسبت روز یکشنبه افزایش داشت و از 15.1 میلیون تومان به 18.4 میلیون تومان رسید. دیروز سرانه فروش هر کد حقیقی کاهش داشت و در سطح 36.9 میلیون تومانی ایستاد. با این اوصاف شکاف سرانه همچنان به سمت فروشندگان حقیقی سنگینی می‌کند.

آخرین تصمیمات تیم اقتصادی دولت در مورد بازار سرمایه

در بین صنایع بورسی نیز صنعت عرضه برق و گاز با 10.8 میلیارد تومان ورود پول حقیقی بالاترین میزان ورود پول حقیقی را در بین صنایع به ثبت رساند. صنعت استخراج کانه‌های فلزی با 9.4 میلیارد تومان و صنعت بانک‌ها و مؤسسات اعتباری با 5.3 میلیارد تومان در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند. از سوی دیگر صنعت خودرو و ساخت قطعات با 26 میلیارد تومان خروج پول حقیقی بیشترین میزان کاهش مالکیت حقیقی را به ثبت رساند و صنعت محصولات شیمیایی با 23.6 میلیارد تومان و صنعت حمل و نقل با 14.4 میلیارد تومان دیگر صنایعی بودند که میزان بیشتری از مالکیت حقیقی خود را از دست دادند.

با این اوصاف، در صورتی که از سهم‌های شاخص‌ساز بازار سهام حمایت قابل توجهی نشود و یا محدودیت دامنه نوسان قیمتی به یک درصد باز نگردد؛ سطح حمایتی 2 میلیون واحدی نیز از دست خواهد رفت.

برای دیدن روند 30 روزه اخیر معاملات بازار سرمایه از دوشنبه 30 مهرماه ورق بزنید.