به گزارش اکوایران، در معاملات روز چهارشنبه شاخص کل بورس با رشد 8 هزار 853 واحدی به سطح یک میلیون و 456 هزار واحد رسید.

بورس

هت تریک شاخص کل

امروز از ابتدای معاملات روند شاخص کل بورس صعودی شد و در نیم ساعت ابتدایی بیش از 2 هزار واحد افزایش داشت. در پایان معاملات شاخص کل به رقم یک میلیون و 456 هزار واحد رسید که نسبت به روز سه‌‌شنبه 8 هزار و 853 واحد صعود کرده است.

شاخص کل هم‌وزن نیز روند صعودی را پشت سر گذاشت و در پایان معاملات 5 هزار و 530 واحد نسبت به روز گذشته بالا آمد و در رقم 391 هزار و 302 واحد ایستاد.

همچنین شاخص کل فرابورس 74 واحد رشد کرد و به رقم 20 هزار و 647 واحد رسید.

بورس

دو سمت سبز و قرمز بازار

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، 372 نماد رشد قیمت داشتند که 265 نماد بورسی و 107 نماد فرابورسی بودند. همچنین 99 نماد کاهش قیمت داشتند که 66 نماد بورسی و 33 نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، 76 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 20 درصد بازار افت قیمت داشتند.

خروج نقدینگی حقیقی

امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 16 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. 

 در معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی به سهام فولاد (شرکت فولاد مبارکه) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 50 میلیارد تومان بود. پس از فولاد، شپنا (شرکت پالایش نفت اصفهان) و اتکای (شرکت بیمه اتکایی ایرانیان) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

لیدرهای بازار سهام

امروز نمادهای «وبملت»، «وامید» و «رمپنا» بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. 

همچنین سه نماد «نوری»، «پارسان» و «شپدیس» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «زاگرس»، «کگهر» و «صبا» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «آریا»، «فرابورس» و «غصینو» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. 

روز چهارشنبه تمام نمادهای بانکی و معدنی بازار رشد قیمت داشتند و گروه «بانک‌ها و موسسات اعتباری» و «استخراج کانه‌های فلزی» سبزترین گروه بورس بود. وبملت، وتجارت، وبصادر، ونوین، وپارس، وسینا، وپاسار، وکار، وخاور و وپست نمادهای سبزپوش بانکی و کاما، کگل، کدما، کچاد، کروی، ومعادن، کگهر، تاصیکو، اپال، کنور، کبافق و کمنگنز نمادهای سبزپوش معدنی بودند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شستا صدرنشین است و شپنا و شبندر در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای توسن، فرابورس و فجهان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

افزایش ارزش صف‌های خرید 

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به سه‌شنبه 26 درصد کاهش یافت و 98 میلیارد تومان شد.  ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 123 درصد رشد کرد و در رقم 558 میلیارد تومان ایستاد. 

نماد خبهمن (شرکت خودروسازی بهمن) با صف‌ خرید 74 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از خبهمن، نمادهای شفن (شرکت پتروشیمی فناوران) و سپید (شرکت سپید ماکیان) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین صف فروش نیز به وسخوز (شرکت سرمایه گذاری استان خوزستان) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 49 میلیارد تومانی داشت. پس از وسخوز، وسرضوی (شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان خراسان رضوی) و وسخراج (شرکت سرمایه گذاری استان خراسان جنوبی) بیشترین صف فروش داشتند.

کاهش ارزش معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام با کاهش 58 درصدی به رقم 7 هزار و 243 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 461 میلیارد تومان بود که 6 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

 ارزش معاملات خرد نیز با افت 9 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 5 هزار و 722 میلیارد تومان رسید که 77 درصد از ارزش کل معاملات بازار را شامل می‌شود.

بازگشت قدرتمند وبملت به بازار

در معاملات امروز وبملت (بانک ملت) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 232 میلیارد تومان بود.

پس از وبملت، شبندر بیشترین ارزش معاملات را داشت و نماد شستا رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن شپنا و فولاد در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات امروز وبملت با تعداد 657 میلیون و 908 هزار و 656 سهم در صدر قرار گرفته است. کرمان در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به وتجارت تعلق داشت. خبهمن و وبصادر در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

بورس