احمدی با اشاره به ایجاد شستا در سال ۶۵ گفت: شستا در سال ۷۹ تبدیل به سهامی عام و در اردیبهشت ۹۰ به عنوان نهاد مالی در سازمان بورس ثبت شد، فروردین ۹۹ در بازار سرمایه درج و عرضه اولیه آن نیز فروردین ۹۹ انجام شد.

او بیان کرد: شستا اکنون با ۱۶۳ هزار میلیارد تومان سرمایه بزرگترین شرکت در بازار سهام از نظر حجم سرمایه است.

معاون برنامه ریزی راهبردی و سرمایه گذاری تامین اجتماعی اظهار کرد: شستا در تولید محصولات استراتژیک برنامه ریزی کرده تا سهم خود را افزایش دهد یا درجایی که سهمی ندارد، سهمی به خود اختصاص دهد.

او ادامه داد: در حوزه طلا برنامه داریم که در سال ۱۴۰۳، ۱۵ درصد از تولید کل کشور را تولید کنیم و در افق ۵ ساله کل نیاز کشور به طلا را تامین خواهیم کرد.

احمدی بیان کرد: باتوجه به شاخص عملکردی شستا در سال ۱۴۰۲ و با برنامه‌های افزایش تولید، درآمد شستا به صورت تجمیعی به ۵۷۰ همت می‌رسد که نسبت به سال قبل بیش از ۷۵ درصد رشد دارد و حدود ۲۰۰ همت سود دارد که حدود ۱۲۵ درصد نسبت به سال گذشته (با احتساب سهم اقلیت) سود خالص دارد.

معاون برنامه ریزی راهبردی و سرمایه گذاری تامین اجتماعی افزود: درآمد ارزی شستا به ۳ میلیارد دلار افزایش پیدا می‌کند که در کنار آن استراتژی شستا کنترل نیروی انسانی است.

او با بیان اینکه حاشیه سود خالص ۳۵ درصدی پیش‌بینی شده که در ۱۰ سال اخیر مانند این رقم حاشیه سود خالص نداشتیم، ادامه داد: سال ۱۴۰۲ تنها یک شرکت را با رقم ۲ هزار میلیارد تومان در بازار سرمایه عرضه کردیم که امسال حدود ۲۰ شرکت را عرضه می‌کنیم که ارزش آنها ۴۰ هزار میلیارد تومان است.

احمدی اظهار کرد: ۱۸ صندوق بازنشستگی در ایران داریم که ۱۴ صندوق صنفی کوچک هستند، تورم بالای کشور تاثیر منفی بر دارایی‌ها و سرمایه‌گذاری‌های صندوق‌های بازنشستگی گذاشته است.

او با اعلام اینکه در مجموع ۱۹ میلیون نفر بیمه پرداز در ایران داریم، گفت: نسبت پشتیبانی که حاصل تقسیم تعداد بیمه پرداز به تعداد مستمری بگیر است، در مجموع صندوق‌های کشور به طور متوسط به ازای هر یک نفر بازنشسته شده سه نفر بیمه پرداخت می‌کنند.

معاون برنامه ریزی راهبردی و سرمایه گذاری تامین اجتماعی بیان کرد: در ادامه سیاست فعلی هرم جمعیتی وضعیت مناسبی را نشان نمی‌دهد، هرم جمعیتی سن کار نشان می‌دهد که سال ۱۴۴۰ جمعیت کشور با پیری مواجه می‌شود.

او اظهار کرد: وابستگی صندوق‌های بازنشستگی کشور به طور میانگین ۴ درصد سالانه افزایش پیدا می‌کند.